فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه در بیانیه‌ای از آزادسازی چندین روستا و شهر در حومه حلب در چارچوب عملیات ضدتروریستی نیرو‌های سوری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاخباریه سوریه، فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه از آزادسازی ده‌ها روستا و شهر در حومه غربی و شمالی غربی حلب، پس از عملیات نظامی علیه استحکامات و مراکز استقرار گروه‌های تروریستی طبق قانون بین‌المللی خبر داد.

این فرماندهی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلاوران ارتش عربی سوریه با گام‌هایی حساب شده و مستحکم و عملیاتی منحصر به فرد و متمرکز، پیشروی خود را ادامه دادند تا تروریسم تکفیری را ریشه‌کن و قاتلانی را نابود کنند که می‌خواستند عزم و اراده مردم ما را در منطقه مصادره کنند.

این قاتلان با هدف سنگ‌اندازی در پیشروی ارتش و به تعویق انداختن از بین بردن گروه‌های مسلح طبقه بندی شده در فهرست تروریسم بر اساس قانون بین‌المللی، مردم را گروگان گرفتند و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

دلاوران ارتش سوریه توانستند ماموریت‌های محول شده به آنان را با شایستگی بالا و در مدت زمانی کوتاه به انجام برسانند و به طور کامل بر ده‌ها روستا و شهر در حومه‌های غربی و شمال غربی حلب تسلط یابند. از جمله این روستا‌ها و مناطق می‌توان به الشیخ علی، الفوج ۴۶, اورم الکبری و اورم الصغری، کفرناها، کفر داعل، کفر حمره، بشنطره، بابیص، معاره الارتیق، عویجل، حریتان، حیان، عندان، بیانون، اللیرمون و شمار زیادی از مجتمع‌های مسکونی، کارخانه‌ها، چهار راه‌ها و تپه‌های مشرف به آن‌ها اشاره کرد.

علاوه بر این، دو گذرگاه میزنار و مجیرز در حومه غربی حلب و شهر سراقب برای تامین خروج ایمن شهروندان و غیرنظامیان و پایان دادن به کابوس تروریسم تکفیری که در طول سال‌های گذشته بر آنان حاکم بود، بازگشایی شد.

فرماندهی ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه با اعلام آزادسازی این مناطق جدید از خاک کشور، تاکید می‌کند که ارتش به پیشروی میدانی خود ادامه می‌دهد و بر دنبال کردن ماموریت مقدس و شریف خود برای از بین بردن باقیمانده گروه‌های تروریستی در هر نقطه‌ای از خاک و جغرافیای سوریه که باشد، تاکید می‌کند. تروریسم دیگر جایی در خاک این میهن ندارد، اگر چه صدای حامیان و پشتیبانان آن بلند شده است. ارتش عربی سوریه همواره چشمی بیدار و دژی مستحکم برای حفاظت از امنیت میهن و شهروندان سوری باقی خواهد ماند.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار