دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات بندرگز از نامزد‌های انتخاباتی خواست تا با رعایت قانون، زمینه برگزاری انتخاباتی پر شور و به دور از تخلف را فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد مهرگانفر دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات بندرگز گفت: تخریب و توهین به دیگر نامزد‌ها به رغم غیر اخلاقی بودن، مغایر با قوانین است و با این گونه موارد با جدیت برخورد می‌شود.

او بیان داشت: اقدامات مغایر امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی توسط نامزد‌ها، هرگونه تخریب، هتک حرمت و حیثیت نهاد‌ها، افراد و یا نامزد‌ها از سوی نامزد‌های انتخاباتی و دیوار نویسی را مطابق ماده ۶۵ قانون انتخابات در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات توسط نامزد‌ها، احزاب و گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است و متخلفان علاوه بر مجازات‌های مقرر در قوانین مربوطه به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس نیز محکوم می‌شوند.

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات بندرگز ادامه داد: استفاده از آثار تبلیغاتی متضمن موارد مغایر عفت عمومی و یا موازین شرع، اخلال و برهم زدن اجتماعات و سخنرانی‌های قانونی و تعرض به ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها، استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی و استفاده از حمایت و امکانات بیگانگان اعم از مالی و غیرمالی در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی هم در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات جرم است.

مهرگانفر اظهار داشت: هیات بازرسی و مسئولان تحرکات انتخاباتی نامزد‌ها را به خوبی رصد و با هرگونه تحرک و عمل مغایر با قانون برخورد می‌کنند.

او بیان کرد: در این راستا لازم است تا نامزد‌ها طرفداران خود را نیز به رعایت موازین قانونی دعوت کنند.
 
انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.