مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: پروژه آبرسانی سد چم گردلان به ملکشاهی ۷۴ درصد پیشرفت دارد.

پروژه آبرسانی سد چم گردلان به ملکشاهی ۷۴ درصد پیشرفت دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛افشین مظاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت:طرح پروژه آبرسانی از سد چم گردلان ایلام با هدف تامین آب شرب بلندمدت شهر ملکشاهی با پیشرفت ۷۴ درصدی در حال اجراست و پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

مظاهری اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستا‌های اطراف وجود نخواهد داشت.

او افزود: این طرح شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام یادآور شد: ایستگاه پمپاژ شماره یک بطور کامل اجرا شده و ایستگاه‌های پمپاژ ۲ و سه و تصفیه خانه آب با پیشرفت جشمگیری در حال اجرا هستند.

مظاهری تاکید کرد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی بطول ۳۰ کیلومتر بطور کامل اجرا و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار متر مکعب مخزن، هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

او از بهره برداری فاز اول آب شیرین کن شهر ملکشاهی در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و اضافه کرد: این پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب در مدار آبرسانی شهرستان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام ضمن بیان اینکه با بهره برداری از این طرح مشکل شوری آب شهرستان برطرف می‌شود، تاکید کرد: این طرح با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع بیش از ۱۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مظاهری اظهار کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستا‌های اطراف خواهد شد.

او با اشاره به فاز دوم اجرای این طرح یادآور شد: با رایزنی‌های انجام شده تلاش خواهیم کرد بزودی و با تامین اعتبار فاز دوم این پروژه را اجرایی کنیم.

مظاهری گفت: شرکت آبفای استان با توجه به شرایط ویژه شهر ملکشاهی علیرغم اینکه با تنگنا‌های مالی رو به رو است تلاش و جدیت دارد هرچه سریعتر، طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی از سد ایلام را به بهره برداری برساند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.