رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: هیچ درختی در پارک ۲۸ دی آبیدر قطع نشده است و فقط افرادی شاخه‌های هرس شده را جابجا نموده بودند.

هیچ درختی در پارک ۲۸ دی آبیدر قطع نشده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه مستندات لازم در خصوص قطع چند اصله درخت در یکی از بلوار‌های سطح شهر را جمع آوری نموده ایم؛ گفت: موضوع قطع خودسرانه این درختان توسط افراد سود جو را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: هر ساله شهرداری‌ها در فصل زمستان و با هدف جوان سازی درختان سطح شهر و همچنین حذف شاخه‌های زائد و خشک، عملیات هرس زمستانه درختان در پارک‌ها و معابر اصلی را اجرا می‌نمایند.

او بیان کرد: امسال شهرداری مناطق براساس برنامه ریزی صورت گرفته در برخی از معابر اصلی سطح شهر عملیات هرس سنگین و نیمه سنگین در ختان را اجرا نمود.

شریفی گفت: علاوه بر نیرو‌های واحد فضای سبز شهرداری مناطق، نیرو‌های اداره برق نیز در راستای حذف شاخه‌هایی که با کابل‌های برق درگیر هستند در انجام عملیات هرس درختان فعالیت دارند.

او افزود: در چند روز اخیر در یکی از بلوار‌های سطح شهر و پس از انجام عملیات هرس شاهد قطع چند اصله درخت بودیم که پس از واصل شدن گزارش توسط کارشناس فضای سبز منطقه مستندات لازم تهیه و پرونده آن هم از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

شریفی عنوان کرد: چند روز پیش هم تصویری در فضای مجازی مبنی بر قطع درختان پارک ۲۸ دی منتشر شده که پس از بازدید از این پارک هیچ درختی در این مسیر قطع نشده و فقط این افراد شاخه‌های هرس شده را جابجا نموده بودند.

او  افزود: با توجه به حساسیت موضوع مکاتبات لازم با شهرداری مناطق و همچنین شرکت برق مبنی بر استفاده از لباس فرم در هنگام هرس درختان در راستای شناسایی اکیپ‌های اجرا کننده هرس با افراد غیر؛ صورت گرفت.

شریفی گفت: همچنین در راستای جلوگیری از جابجایی غیرقانونی شاخه‌های درختان هرس شده مقرر شد که خودرو‌های حمل این درختان در معابر اصلی همراه با اکیپ هرس درختان حضور داشته و سریعاً نسبت به جمع آوری این شاخه‌ها اقدام کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری سنندج ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان به دلیل پیگیری وحساس بودن نسبت به موضوع قطع درختان و همچنین فضا‌های سبز شهری از شهروندان درخواست نمود: در صورت مشاهد قطع درختان و یا انجام هرس خودسرانه توسط افراد سودجو از طریق پلیس ۱۱۰ و یا با شماره تماس این سازمان ۳۳۱۶۰۵۲۴ مراتب را اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.