دهبیدی پور گفت: تیم‌های فعال در جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار در دانشگاه‌ها نیازمند خدمات توانمند سازی و راهنمایی بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، «اختتامیه یازدهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف» امروز ۲۷ بهمن ۹۸ با حضور مجید دهبیدی پور، رئیس پارک و فناوری دانشگاه شریف و جمعی دیگر از مسئولان در دانشگاه شریف برگزار شد.

دهبیدی پور درباره کارآفرینی و توسعه کسب و کار گفت:  جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار اولین بار در سال ۸۶ برگزار شد و هر سال این جشنواره در حال برگزاری است، اما نمیدانم بعد از این همه سال چرا یازدهمین جشنواره آن باید در سال ۹۸ برگزار شود.

او ادامه داد: جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف دو ماموریت مهم در دانشگاه‌ها دارد و از آن جایی که رویدادی‌های سال ۸۶ با الان متفاوت بود و لازم بود تا تغییراتی ایجاد شود. همچنین بحث آموزش و توانمند سازی و رفع آسیب و چالش است که تاکنون این تغییرات به خوبی انجام شده است.

رئیس پارک و فناوری دانشگاه شریف افزود: همیشه کارآفرینی جایی برای دیده شدن و حضور سرمایه گذاران، بازیگران اکوسیستم و فعالان این عرصه هستند.

دهبیدی پور درباره خروجی‌های استارت آپ‌ها گفت: خروجی‌های همه تبدیل به کسب و کار‌ها شده اند و این راهی است برای دیده شدن.

او تصریح کرد: سرمایه گذاران از استارت آپ‌ها انتظار توسعه دارند و امیدوارم دوازدهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار در خصوص این موضوع راه اندازی شود.

اکوسیستم در کشور ضعف دارد

دهبیدی پور تصریح کرد: از بخش خصوصی خواستیم تا به ایده‌های جشنواره‌های کارآفرینی در دانشگاه‌ها جهت دهد چرا که اکوسیستم در کشور ضعف دارد، قدرت نوآوری پایین است و موتور متحرک در بخش خصوصی بیرون دانشگاه یعنی در جایی که پول است، باید پیشرفت کند. ما نیازمند کمک دهی در شناسایی مسئله ها، ایده‌ها و چالش‌ها به منظور پیشرفت و کارکرد بهتر هستیم.

او افزود: تیم‌های فعال در جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار در دانشگاه‌ها نیازمند خدمات توانمند سازی و راهنمایی بخش خصوصی است؛ باید بدانیم که هدف ما کمک به افرادی است که در این خصوص ایده دارند.

رئیس پارک و فناوری دانشگاه شریف گفت: دانشگاه شریف با ۵۰۰ فرصت شغلی در زمینه‌های مختلف مانند استارت آپ، مدیریت و بازاریابی و... مشغول به فعالیت است. ما در پارک، پذیرای فناوران فعال در این حوزه هستیم. هدف اصلی ما تسهیل گری، راهنمایی و مشورت با اعضای کارآفرینی و توسعه کسب و کار است.

دهبیدی پور در پایان گفت: بخش خصوصی با ایجاد مراکز نوآوری خصوصی در توسعه این فناوری نقش مهمی ایفا می‌کند. چرا که وظیفه ما ترویج بحث فرهنگ سازی و ایجاد زیر ساخت‌های متناسب جهت کمک به اعضای این استارت آپ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار