مهم‌ترین حوادث امروزیکشنبه ۲۷ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در چابهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۶۰ هزار لیتر قیر قاچاق در "زاهدان"

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان  از انهدام یک باند حرفه‌ای قاچاق فرآورده‌های نفتی و کشف ۶۰ هزار قیر قاچاق خبر داد.

سردار "احمد طاهری" جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: روز گذشته مأموران یگان تکاوری ۱۰۵ زاهدان در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی هنگام گشت زنی در محور "بم- زاهدان" طی یک عملیات، موفق شدند، اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق فرآورده‌های نفتی را شناسایی کنند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی در این عملیات ضمن توقیف ۳ دستگاه تریلی در بازرسی از آن‌ها ۶۰ هزار لیتر قیر قاچاق و فاقدمجوز حمل کشف کردند.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: خودرو‌ها به پارکینک منتقل و ۳ راننده متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مبارزه با پدیده قاچاق در اولویت کار پلیس است و نیروی انتظامی در راه مبارزه با این پدیده از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

او  از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص قاچاق کالا و سوخت را با تماس با شماره ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری ۲ سارق و یک مالخر اموال مسروقه با ۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"حمید نوری  گفت: در پی وقوع سریالی چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان نیکشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با حضور در صحنه ها‌ی سرقت و با جمع آوری سرنخ‌های موجود ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی کردند.

سرهنگ نوری خاطرنشان کرد: با هماهنگی قضائی صورت گرفته طی ۲ عملیات مجزا، هماهنگ و غافلگیرانه سارقان دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد: این ۲ متهم ۲۵ و ۲۶ ساله که پس از مواجه شدن با ادله پلیس چاره‌ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشتند، در بازجوئی‌های تکمیلی به ۷ فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان و فروش اموال مسروقه به یک مالخر اموال مسروقه اعتراف کردند.

او با اشاره به دستگیری این مالخر ۲۷ ساله گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل:۳۰۰ متر سیم و کابل مخابراتی، ۶ جک آلموتور بندی، یک دستگاه دینام بالابر و تعدادی ابزار بنایی کشف شد.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی و رعایت نکات امنیتی، در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره کلاهبرداری اینترنتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: مأموران پلیس فتای این شهرستان در پی انجام یکسری اقدامات تخصصی، سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند حرفه‌ای فیشینگ کار در سطح شهرستان بدست آوردند.

او افزود: در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شد نوجوانی ۱۴ ساله به اتفاق ۳ نفر از دوستان ۱۷، ۱۸ و ۱۹ ساله خود با راه اندازی کانال‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ نرم افزار‌هایی جعلی تحت عنوان افزایش فالوور، افزایش عضو، فروش محصولات غیرمجاز، ماهواره مجازی و ... می‌کرده و قربانیان خود را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها حساب بانکی آن‌ها را خالی میکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: سرانجام با هماهنگی قضائی صورت گرفته طی چند عملیات مجزا هر ۴ نفر اعضای این باند دستگیر و به پلیس فتای شهرستان منتقل شدند.

سرهنگ کیخای مقدم خاطر نشان کرد: کاربران دقت کنند آدرس‌های درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و شهروندان باید در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند تأکید کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها می‌بایست نسبت به فعال سازی رمز دوم پویای کارت بانکی خود اقدام و با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام کنند.

دستگیری سارق  تلفن همراه در حین سرقت

با تیزبینی و سرعت عمل پلیس ایرانشهر، سارق  تلفن همراه در حین سرقت به دام افتاد.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: شب گذشته مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ ایرانشهر هنگام گشت زنی در یکی از خیابان‌های شهر سارقی را که با تهدید سلاح سرد در حال سرقت تلفن همراه یک شهروند بود مشاهده کردند.

او افزود: فرد سارق به محض مشاهده خودروی پلیس قصد فرار از محل را داشت که با سرعت عمل مأموران دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به کشف یک قبضه سلاح سرد و ۳ دستگاه تلفن همراه مسروقه در بازرسی بدنی از متهم گفت: این سارق ۴۵ ساله پس از انتقال به کلانتری و در نتییجه تحقیقات علمی پلیس به ۴ فقره زوگیری و سرقت به عنف تلفن همراه در سطح شهرستان ایرانشهر اعتراف کرد.

سرهنگ سعادتی با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی از شهروندان خواست از تردد در نقاط کور و خلوت به خصوص در اوقات خلأ و ساعات پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با ۱۱۰ تماس بگیرند.

واژگونی پراید در محور "زاهدان-خاش"

واژگونی یک دستگاه سواری پراید ۱۳۱ در محور "زاهدان-خاش" یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۳۰ محور "زاهدان-خاش" شهر زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از پلیس راه برای بررسی موضوع به محل حادثه حاضر شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بررسی‌های عوامل انتظامی مشخص شد، یک دستگاه پراید ۱۳۱ با ۳ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.
سرهنگ بهروزی زاده تصریح کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده و دیگر سرنشین آن نیز مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کارشناس پلیس راهور علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده است.

دستگیری سارق قطعات خودرو با ۸ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات خودرو با ۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع سریالی چند فقره سرقت قطعات خودرو در برخی خیابان‌های شهر زابل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران دایره تجسس این کلانتری با حضور صحنه‌های سرقت و با جمع آوری سرنخ‌های موجود، سارق را که جوانی ۲۶ ساله و از افراد سابقه دار شهرستان بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: سرانجام صبح روز گذشته تیم رسیدگی کننده به پرونده با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را داخل مخفیگاهش واقع در یکی از محلات شهر زابل دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به کشف تعداد زیادی اموال مسروقه شامل ۵ حلقه لاستیک زاپاس خودرو، ۴ دستگاه کامپیوتر ABS تریلی، ۲ عدد جک کامیون، دو عدد شیلنگ خودرو‌های سنگین، یک عدد پمپ باد خودرو‌های سنگین، ۸ عدد بوق و تعداد ۴ عدد آنتن خودرو در مخفیگاه سارق گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و دربازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۸ فقره سرقت قطعات خودرو‌های سبک و سنگین در سطح شهرستان زابل اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در خاتمه از شهروندان خواست: خودرو‌های خود را به سیستم ایمنی مجهز کرده و از قرار دادن اشیاء و اموال قیمتی، وجه نقد، در خودرو‌ها خودداری کنند و هر گونه تردد مشکوک در اطراف خودرو‌ها را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار