مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: دانش آموزان مقطع دوم متوسطه استان کردستان پنجم اسفند سال جاری همزمان با سراسر کشور آموزش‌های سیلاب را فرامی گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامران سهرابی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، گفت:طرح گسترش سواد آبی (بر پایه کتاب انسان و محیط زیست) با محوریت سیلاب، ویژه دانش آموزان دختر، مقطع متوسطه دوم در کردستان اجرامی شود.

او افزود: در همین راستا با هدف معرفی مبانی منابع آب و همچنین مهارت افزایی در مواجه با سیلاب روز پنجم اسفند سال جاری با به صدا درآمدن زنگ سیلاب در مدارس متوسطه دوم استان مانور سیل در این مدارس اجرا خواهد شد.

سهرابی با تاکید و تمرکز بر اهمیت بحث آب بعنوان یک عنصر حیاتی افزود: بخش اول کتاب انسان و محیط زیست به آب و چالش‌های منابع آبی اختصاص داده شده است.

سهرابی با توجه به بارش‌های اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ که موجب حوادث زیانباری در جریان وقوع سیلاب‌ها شد، گفت: تمرکز ما امسال بر بحث چالش‌ها و عوامل بوجود آورنده این بلای طبیعی میباشد و در تلاشیم تا با آموزش و فرهنگ سازی، راهکار‌های مقابله با سیل و اقدامات قبل، حین و بعد از وقوع سیل، را نهادینه نمائیم تا از خسارات ناشی از سیلاب‌های احتمالی بکاهیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، افزود: دو بحث پرآبی و کم آبی را از تهدیدات بسیار جدی برای نسل بشریت برشمرد و ادامه داد: هرچند که استان کردستان از نظر منابع آبی در شرایط مطلوبی قرار دارد لیکن برخی از مناطق استان ازجمله دشت‌های قروه و دهگلان از نظر افت منابع آبی دچار بحران شده و کشاورزان این منطقه با مشکلات جدی در این حوزه روبرو هستند.

گفتنی است؛ طرح گسترش سواد آبی (بر پایه کتاب انسان و محیط زیست) با محوریت سیلاب، ویژه دانش آموزان دختر، مقطع متوسطه دوم با همکاری وزارت نیرو و وزارت آموزش وپرورش در مدارس متوسطه کشور در حال اجراست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.