معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد محمدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۵۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است که در رده سنی شش تا ۱۱ سال قرار دارند.

او افزود: بر اساس اعلام مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، هم اکنون پوشش تحصیلی چهارمحال و بختیاری در دوره ابتدایی ۹۹.۱۲ درصد است.

محمدی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری در پوشش واقعی دوره ابتدایی در زمره هفت استان برتر کشور قرار دارد و در نرخ جذب پایه اول ابتدایی به عنوان مهمترین معیار انسداد مبادی بیسوادی در استان حدود ۹۹ درصد است.

او ادامه داد: دلیل بازماندگی از تحصیل هیچ کودکی در دوره ابتدایی، نبود مدرسه نیست، زیرا هم اکنون در تمامی نقاط مسکونی استان با هر تعداد جمعیت دبستان وجود دارد.

محمدی گفت: اسامی افراد بازمانده از تحصیل برای کلیه مناطق ارسال شده و تصمیمات برای تکمیل فرآیند شناسایی و جذب آن‌ها در شورای آموزش و پرورش استان فراهم شده است.

او افزود: هم اکنون در حال اجرای طرح شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی هستیم.

محمدی در پایان اظهار داشت: آموزش و پرورش استان برای تهیه لوازم مورد نیاز دانش آموزان اعم از پوشاک، نوشت افزار و کیف و کفش آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.