مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان بابیان اینکه جامعه امروز نیازمند الگوسازی است، گفت: ما در دین اسلام الگو‌های فراوانی داریم، اما به دلیل کم‌توجهی نتوانسته‌ایم از آنان بهره ببریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حجتالاسلام علی شکری صبح در همایش دختران فاطمی شاهرود به میزبانی دبیرستان دخترانه ولایت صدرای شاهرود با اشاره به حدیثی درباره حضرت فاطمه (س) بیان کرد: ایشان نوری بودند که به تعبیر پیامبر اکرم (ص) از تاریکی و زشتیها جداشده است درواقع این بانوی گرانقدر اسلام تمام زیباییهای خلقت هستند آنهم نه زیبایی که در ظاهر ما مشاهده میکنیم بلکه زیبایی که بهنظام آفرینش هستی میبخشد.

او بابیان اینکه حضرت فاطمه (س) الگوی زنان مسلمان است، افزود: اگر ما حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی زنان در اندیشه اسلامی میدانیم به این دلیل است که به هستی روشنایی میبخشند همانند اینکه خورشید اگر بر این عامل نتابد، ظلمت و تاریکی همهجا را فرا میگیرد، لذا اگر حقیقت فاطمه (س) هم در عالم هستی خلق نمیشد عالم به دنبال تاریکی و ظلمت و جهالت میرفت کما اینکه قبل از خلقت حضرت فاطمه (س) زن در نظام اجتماعی یک مخلوق منفور بود وزندهاش را به گور میکردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: حضرت فاطمه (س) به حقیقت زن روشنایی و تجلی بخشید و امروز اگر ما در نظام اجتماعی حتی در غرب و غیرمسلمان میبینیم که زن جایگاهی دارد شک نباید کرد که ناشی از تجلی فاطمه (س) است لذا ایشان یک الگو هستند.

شکری با اشاره به اینکه نظام آموزشی ما در بحث الگوسازی دچار مشکل شده است، بیان کرد: ما الگوهای دینی بسیار و صراحتاً به آن اعتقادداریم، اما نتوانستهایم آن الگوها را جامعهپذیر کنیم، امروز مشکل ما در نظام فرهنگی و اجتماعی جامعهپذیر کردن الگوهایمان است.

او افزود: سازوکارهای رسیدن به نقطه مشخص که تعریفی ساده از الگو محسوب میشود، در جامعه ما کمتر شناختهشدهاند درنتیجه ما نیاز داریم تا ذهنهایی را پرورش دهیم که بتوانند الگوساز باشند، ما از حضرت اسماعیل (ع)، ابراهیم (ع)، حضرت فاطمه (س) و حضرت یوسف (ع) و غیره بهعنوان الگوهایمان یاد میکنیم، اما چگونه میتوانیم آنچه را از این بزرگواران به یادگار مانده را بهکارگیریم تا جامعهمان را به سعادت برسانیم؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه در نظام فرهنگی و اجتماعی در کنار الگوپذیری، مشارکتپذیری و کار تیمی را نیز بهخوبی مشاهده نمیکنیم، گفت: مشارکتپذیری ما ضعیف است و کاری که نظام آموزشی ما از مدتها قبل کرده، تلاش برای مشارکتپذیری جوانان است، اگر نظام آموزشی ما میتوانست نسل نوجوان و جوان جامعه را به سمت مشارکتپذیری سوق دهد، ما چالشهای نظام اجتماعی را کمتر مشاهده میکردیم.

شکری بابیان اینکه امروز محیط خانوادهها قبل از جامعه دچار چالش است، تأکید کرد: نخستین گام سعادت ما این است که بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که مشارکت پذیر باشد و سپس بتوانیم الگوهایمان را در جامعه ارائه و به جامعهپذیری آنان کمک کنیم، آنهم الگوهایی که مبتنی بر سیره اهلبیت (ع) و بهخصوص در این روز مبارک، حضرت فاطمه (س) باشد و در این زمان است که میتوانیم بسیاری از مشکلاتمان را حل شده ببینیم.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار