ضربه خوردن سایپا از نقطه ضعف همیشگی

تیم جوان ابراهیم صادقی در یکی از حساس‌ترین مقاطع فصل بار دیگر از ضعف همیشگی اش یعنی جوانی ضربه خورد.

ضربه خوردن سایپا از نقطه ضعف همیشگیبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم فوتبال سایپا تهران روز گذشته در چارچوب دیدار‌های هفته بیستم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور رفت و در نهایت با باخت سه بر یک به تیم ساکت الهامی برای نخستین بار در نیم فصل دوم لیگ برتر متحمل شکست شد.

شاگردان ابراهیم صادقی که از چهار بازی قبلی خود در دور برگشت مقابل ذوب آهن، گل گهر، نساجی و پارس جنوبی هشت امتیاز کسب کرده بودند برای افزایش فاصله شان با تیم‌های قعرجدولی با هدف به دست آوردن دست کم یک امتیاز پا به زمین حریف گذاشتند و امیدوار بودند با رسیدن به این هدف آرامش نسبی برای خود در جدول لیگ ایجاد کنند، اما باز هم یک مانع بزرگ، مانع تحقق هدف جوان‌ترین تیم لیگ شد.

سایپا در فصل جاری لیگ برتر با هدف جوان گرایی پا به لیگ گذاشته و تاکنون هم در این زمینه موفقیت‌های زیادی داشته که از جمله آن می‌توان به قرار گرفتن بازیکنانی با کمتر از ۲۱ سال سن مانند طا‌ها شریعتی و ابوالفضل جلالی در ترکیب این تیم مقابل یکی از متمول‌ترین تیم‌های لیگ در همین بازی اخیر اشاره کرد.

صادقی در این بازی به دلیل ناآمادگی حامد فلاح زاده، دروازه بان باتجربه تیمش ترجیح داد محمد حسین اکبر منادی را پس از بازگشت به سایپا برای اولین بار در فهرست نفرات اصلی تیمش قرار بدهد. دروازه بانی که پس از درخشش در ترکیب نارنجی پوشان در فصل گذشته و زمان سرمربیگری علی دایی به شهرخودرو پیوست، اما در جمع مشهدی‌ها به یک نیمکت نشین صرف برای مهدی رحمتی تبدیل شد و حتی یک بازی هم در لیگ برتر برای این تیم انجام نداد.

منادی در اولین بازی اش برای خودروسازان روز خوبی نداشت و شاید یکی از دلایل ناکامی سایپا مقابل تراکتور به همین موضوع باز گردد، اما صادقی جوان مانند تیم جوانش از غیبت ۲ بازیکن باتجربه دیگر خود یعنی آرمین سهرابیان و معین عباسیان هم به بدترین شکل ضربه خورد. بازیکنانی که در قلب خط دفاعی و وینگر جزء مهره‌های کلیدی سایپا محسوب می‌شوند و نفرات جایگزین آن‌ها نتوانستند به نفر قابل اطمینانی برای صادقی تبدیل شوند تا او بار دیگر در یک بازی حساس لیگ برتری چوب کم تجربگی شاگردانش را بخورد.

خالد شفیعی هم از ابتدای این بازی در سرمای شدید تبریز دچار ضعف جسمانی شدیدی شد تا کار برای تیمش بیخ بیشتری پیدا کند و زوج او با طا‌ها شریعتی در مرکز دفاعی سایپا به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شود.

البته یکی از نکات قوت سایپا در نیم فصل دوم لیگ برتر این است که این تیم در پنج بازی اخیر خود برخلاف ۱۱ بازی پایانی نیم فصل اول که تنها یک بار موفق به گلزنی شد، ۹ گل به ثمر رسانده است و سرمربی نارنجی‌ها می‌تواند امیدوار باشد با ترمیم نقاط ضعف خط دفاعی این تیم و تکیه به توانمندی نفرات تهاجمی اش به زودی از جمع تیم‌های در خطر سقوط نجات یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار