معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت گفت : معادن کرومیت خراسان رضوی در مناطق محروم ، مشمول تخفیف ده درصدی در پرداخت حقوق دولتی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محبعلی ترکاشوند  معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: معادن کرومیت این استان که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته قرار گرفته‌اند از ۱۰ درصد تخفیف در پرداخت حقوق دولتی برخوردار شدند.

او تصریح کرد: بیش از ۴۰ معدن کرومیت این استان در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، نیشابور، تربت‌حیدریه، کاشمر و فریمان قرار دارد.

 معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ذخایر کرومیت خراسان رضوی جزو ذخایر معدنی مهم کشور است که بسیاری از آن‌ها فرآوری شده و در تولید فولاد در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترکاشوند افزود: با توجه به بررسی‌های کارشناسی و گزارشات به دست آمده، براساس اختیارات تفویض شده از سوی شورای عالی معادن به این استان، تمام معادن کرومیت واقع شده در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از تخفیف ۱۰ درصدی در پرداخت حقوق دولتی بهره‌مند شدند.

او ادامه داد: به همین منظور بهره‌برداران معادن کرومیت در شهرستان‌های جغتای، فریمان و جوین می‌توانند حقوق دولتی خود را با تخفیف پرداخت کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حقوق دولتی معادن طبق قانون براساس درصدی از نرخ ماده معدنی محاسبه می‌شود، نحوه وصول حقوق دولتی معادن تابع مفاد قانون معادن و آئین نامه اجرایی مربوط به آن است که هرسال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها پیگیری می‌شود.

ترکاشوند افزود: کرومیت تنها منبع تامین کننده کروم بوده که در ساخت آلیاژ‌ها و تهیه فولاد‌های ویژه از ارزش بسیار برخوردار است. کروم و کرومیت موارد استفاده متفاوت به صورت مستقیم و غیر مستقیم داشته و به شکل چشمگیر در بخش‌های گسترده‌ای از سیستم صنعتی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.