معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از فعالیت ۱۰ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در این استان خبر داد.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۰ ایستگاه سنجش کیفیت هوا وجود دارد، گفت : ایستگاه قصرشیرین به دلیل ورودی ریزگرد‌ها به داخل استان از اهمیت بسزایی قرار دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : شهرستان قصرشیرین دارای یک دستگاه قدیمی سنجش کیفیت هوا بود که این دستگاه کنار گذاشته شد و در حال حاضر از دستگاه پیشرفته جدید استفاده می‌شود.

این مسئول گفت: این دستگاه سنجش ذرات هوا در قصرشیرین قابلیت اندازه گیری ذرات را در دو اندازه ۲.۵ و ۱۰ میکرون را دارد، همچنین این دستگاه قابلیت اندازه گیری ۴ گاز محیطی را خواهد داشت.

ولی زاده گفت: منطقه قراویز با توجه به اینکه زیستگاه آهوان ایرانی است دارای دو پاسگاه که یکی نزدیک سرپل ذهاب و دیگری نزدیک قصرشیرین است.

این مسئول گفت: اداره کل محیط زیست کرمانشاه جزو اداراتی است که طرح‌های اشتغالزایی را ایجاد کرده و برای اولین بار در استان سه مجوز در حوزه حیات وحش، سه طرح اشتغال زایی در پرورش قوچ و میش و یکی هم در پرورش عقرب ایجاد کرده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.