بهزاد عبدی از آثار اخیر خود و کیفیت حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گروه خنیاگران مهر در نخستین شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به روی صحنه رفت. سرپرستی این گروه را بهزاد عبدی بر عهده داشت. البته این تنها کنسرتی نبود که آثار بهزاد عبدی در آن اجرا می شد؛ او دو قطعه را برای ارکستر سمفونیک تهران نوشته است که در کنسرت پیش روی این ارکستر اجرا می شود. 

مشخصات بهزاد عبدی

درباره حضور عبدی با گروه خنیاگران مهر در جشنواره موسیقی و ساخت دو قطعه برای ارکستر سمفونیک با این موزیسین دقایقی گفت‌وگو کردیم. عبدی به خبرنگار ما گفت: ارکستر سمفونیک قطعه ای به من سفارش داد که ادای دینی به قربانیان پرواز اوکراینی است. این قطعه «176» نام دارد. قطعه دیگری هم در کنسرت ارکستر سمفونیک به روح مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی تقدیم می شود. این قطعه «در محاصره» نام دارد. البته قطعه «در محاصره» را پنج سال پیش ساخته بودم و کار جدیدی نیست.


بیشتر بخوانید: ارکستر صدا و سیما چراغ جشنواره را روشن کرد/قطعات کلاسیک خاطره انگیز در تالار وحدت اجرا شدند


وی درباره اجرای گروه خنیاگران مهر در شب نخست جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: گروه خنیاگران مهر که به سرپرستی و آهنگسازی خود من فعالیت می کند، در شب نخست جشنواره روی صحنه رفت. خوشبختانه اجرای خیلی خوبی داشتیم. کنسرت ما متشکل از اجرای سازی و آوازی بود. البته بیشتر تمایلمان به اجرای سازی است. همه نوازندگان در بخش هایی از کنسرت تک نوازی داشتند. هفت قطعه ما آوازی بود.

این آهنگساز درباره کیفیت اجراهای ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: کیفیت اجرای ارکسترها نسبت به قبل خیلی بهتر شده است. وجود رهبران حرفه ای و کارکشته مانند نصیر حیدریان و سهراب کاشف به ارتقای کیفیت آن کمک زیادی کرده است. به طور کلی سطح ارکستر بالا رفته و این موضوع خیلی خوشحال کننده است. 

اجرای عبدی در تالار وحدت

عبدی در پایان به نبودش در میان نامزدهای دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: برنامه من در طول سال، آهنگسازی  برای اجرای صحنه ای و فیلم است. سعی کردم هر دو را مد نظر داشته باشم و این مسیر را ادامه خواهم داد. اینکه امسال در میان نامزدهای دریافت سیمرغ نبودم، تصمیم هیئت داوران است و به آن احترام می گذارم. بامداد افشار این جایزه را دریافت کرد و امیدوارم که این هنرمند موفق باشد. نظر هیئت داوران و انتخاب بامداد افشار برایم محترم است و انتقادی را در این زمینه مطرح نمی کنم. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار