پس از قرنطینه شدن یک کشتی مشکوک به حمل مبتلایان به ویروس کرونا در بندر یوکوهامای ژاپن، آمریکا برای خروج اتباع خود از آن اعلام آمادگی کرد.

آمریکا اتباع خود را از کشتی قرنطینه شده در ژاپن خارج می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند واشنگتن آماده می‌شود تا اتباع خود را از کشتی کروز پرنس دایموند، که به دلیل شیوع ویروس مهلک کرونا در بندر یوکوهاما ژاپن قرنطینه شده، خارج کند.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال روز جمعه با استناد به گفته مسئول مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا گزارش داد حدود ۳۸۰ شهروند آمریکا، که در حال حاضر در کشتی کروز پرنس دایموند هستند، با دو پراوزی که از سوی وزارت خارجه سازماندهی شدند، خارج شده و اوایل روز یکشنبه به آمریکا وارد می‌شوند.

یک تیم ویژه از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها وضع سلامتی مسافران این کشتی را بررسی خواهند کرد و کسانی که علایمی از جمله تب، سرفه داشته باشند اجازه بازگشت به منزل را نخواهند داشت.

احتمالا این شهروندان آمریکایی در پایگاه نیروی هوایی در نزدیکی ساکرامنتو در کالیفرنیا مستقر شوند و در آنجا بررسی‌های پزشکی دقیق‌تر در مورد آن‌ها انجام می‌شوند. برخی از این مسافران احتمالا به مدت ۱۴ روز راهی قرنطینه خواهند شد. پیشتر نیز حدود ۲۳۰ نفر که از شهر ووهان چین برگشته بودند، در این پایگاه قرنطینه شدند.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد با مرگ ۱۴۳ نفر دیگر بر اثر شیوع ویروس کرونا تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» جان خود را از دست دادند، به ۱۵۲۳ نفر افزایش یافته است. بر این اساس، ۲۶۴۱ نفر دیگر نیز در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند و تعداد کل مبتلایان آن به ۶۶ هزار و ۴۹۲ نفر نفر رسید.

شبکه سی. جی. تی. اِن، هم گزارش داد که در شبانه روز گذشته ۹۱۲ نفر که به ویروس کرونا مبتلا بودند، درمان و از بیمارستان مرخص شدند. بدین ترتیب تعداد کل درمان‌شدگان نیز به ۸،۰۹۶ نفر افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار