معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: ۸۵ هزار ۲۷۷ نفر برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات اسفند ۹۸ در البرز شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در جلسه ستاد انتخابات  استان که با حضور استاندار و فرمانداران و روسای کمیته‌های ستاد انتخابات استان برگزار شد، گفت: در استان یک میلیون ۷۵۰ هزار ۴۸۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۸۵ هزار ۲۷۷ نفر به عنوان رای اولی شناخته می‌شوند که در دوم اسفند ماه سرنوشت سیاسی جامعه خود را رقم می‌زنند.

او افزود: در کل کشور دو میلیون ۹۳۱ هزار نفر رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به لزوم مشارکت اقشار مختلف مردم در ایجاد شور انتخاباتی در البرز، افزود: در برهه کنونی انتظار می‌رود اقشار مختلف مردم برای ایجاد شور و شوق و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس حضور فعالانه داشته باشند.

او همچنین گفت: امسال بیش از ۸۵ هزار رای اولی‌ها برای نخستین بار در اتتخابات شرکت می‌کنند و سرنوست سیاسی خود را در امر انتخابات رقم می‌زنند بنابراین باید برنامه ریزی لازم برای حضور و مشارکت رای اولی‌ها توسط دستگا‌های ذی ربط برنامه ریزی لازم جهت ترغیب و تشویق آنان انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز در ادامه با اشاره به تعرفه‌های رای انتخابات گفت: اقلام انتخاباتی از جمله انواع مهر و تعرفه‌های رای و صنادیق و سایر ملزومات آماده که با حضور نمایندگان هیات‌های نظارت و سایر دست اندرکاران تحویل مراکز حوزه‌های انتخابیه خواهند شد لازم است تدابیر و تمهیدات لازم در جهت نگهداری اقلام انتخابات انجام شود.

فردی با اشاره به الزام نامزد‌های انتخابات به شفافیت مالی فعالیت‌های انتخاباتی افزود: تمامی نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ملزم به افتتاح حساب و معرفی نماینده مالی به فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه هستند قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی اخیرا توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و بعد از تایید شورای نگهبان توسط ریاست جمهوری جهت اقدام ابلاغ شده است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ممنوعیت تبلیغ نامزد‌ها از ادارات دولتی، دستگاه‌های اجرایی و موسساتی که به نحوی از بودجه دولت استفاده می‌کنند و همچنین به اسناد ماده ۵۹ قانون انتخابات هر گونه سخنرانی در صدا و سیما و نماز‌های جمعه ممنوع است که در این خصوص فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه کلیه نامزد‌ها را دعوت و توجیه کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: در هر صورت اجرای دقیق قانون بایستی دقیقا مراعات شود و همان طوری که بار‌ها عرض کردم طبق منویات مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس است و همه دست اندرکاران انتخابات از جمله فرمانداری‌ها باید از آن صیانت کنند.

او در آخر گفت: امکانات و تجهیزات برای برگزاری انتخابات فراهم شده است.

انتهای پیام/خ.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.