علت لغو همایش دوچرخه سواری بانوان قم چه بود؟

همایش مجوزدار دوچرخه سواری بانوان قم که امروز قرار بود در محیط کاملا زنانه برگزار شود، به‌دلیل برخی فشار‌ها لغو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مسابقه دوچرخه‌سواری بانوان استان قم که قرار بود امروز جمعه به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)از سوی هیئت دوچرخه‌سواری قم و با همکاری دانشگاه حضرت معصومه (س) و شهرداری قم در یک محیط کاملا زنانه برگزار شود، در اثر برخی فشار‌ها لغو شد.

گفته می‌شود این لغو برغم کسب همه مجوز‌های لازم از مراجع قانونی و به بهانه مغایرت با شئون اسلامی استان قم و احتمال بروز اقدام مشابه در خیابان‌های این شهر همزمان با برگزاری مسابقه صورت گرفته است.

با وجود این‌که قرار بود این مسابقات در محیطی محصور ویژه بانوان برگزار شود، ولی اکنون تحت عنوان جلوگیری از خدشه دار شدن جایگاه مذهبی و فرهنگی شهر قم لغو شده و مسوولان ورزشی و سیاسی قم در اثر برخی واکنش‌ها، از تصمیم قبلی و مجوز‌های صادره، عدول کرده و مراسم را لغو کردند.

دست اندرکاران مسائل اجتماعی، ورزشی و بانوان قم می‌گویند با توجه به اهمیت فعالیت بدنی و ورزشی دختران و زنان، همواره تلاش کرده‌اند با در نظر گرفتن همه جوانب قانونی و عرفی مربوط به این موضوع در شهر مقدس قم، برنامه‌هایی جمعی و خانوادگی با رعایت همه ضوابط و کسب مجوز‌های لازم برگزار کنند، اما گاه با واکنش‌های خاص مواجه شده و از این کار‌ها ممانعت بعمل می‌آید.

این درحالی است که کارشناسان بهداشت، کم‌تحرکی را یکی از معضلات و خطرات جاری در میان جامعه زنان و دختران می‌دانند که - به گفته آن‌ها- آثار نامطلوبی در سلامت جسم و روان، اداره خانواده، تولد، تربیت کودک و سایر فعالیت‌های فردی و اجتماعی زنان دارد.

لغو این همایش دوچرخه‌سواری بانوان در قم همچنین واکنش‌های منفی در فضای مجازی و به‌ویژه فعالان این عرصه و افرادی که خود را برای این مسابقه آماده کرده‌بودند و خانواده‌هایشان به دنبال داشته است.

بیانیه هیئت دوچرخه سواری استان قم

هیئت دوچرخه‌سواری استان قم در پاسخ به علت لغو این مسابقه نیز بیانیه‌ای صادر کرد که بدین شرح است: برابر برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت‌گرفته هیئت دوچرخه‌سواری استان قم قرار بود همایش دوچرخه‌سواری ویژه بانوان؛ کما فی سابق؛ با رعایت و معیار‌های فرهنگی و حجاب‌اسلامی این‌بار در دانشگاه حضرت‌معصومه (س) (محصور ویژه بانوان)، با حضور متولیان و مجریان خانم و همچنین با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی در روز جمعه مورخ /۲۵/۱۱/۱۳۹۸ برگزار نماید.

با توجه به برداشت نادرست برخی از افراد در خصوص نحوه برگزاری این همایش و جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی که تصور می‌شد قرار است این همایش در محیط عمومی برگزار گردد، این همایش لغو گردید.

لازم به ذکر است این هیئت به منظور پاسخگویی به علاقه‌مندی بانوان استان جهت فعالیت در این رشته ورزشی در محیطی امن و محصور، اقدام به این فعالیت نموده‌است.

همچنین این هیئت ورزشی پایبندی خود را به موازین و حفظ کرامت جایگاه بانوان اعلام نموده و هدف از برگزاری آن در دانشگاه حضرت معصومه (س) ترویج ورزش‌های همگانی در بین بانوان با رعایت شئونات اسلامی و مذهبی به‌خصوص در شهر مقدس قم بوده‌است. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
اولا مگه فقط دوچرخه سواری ورزش همگانیه؟ ثانیا مگه چندتا محیط مخصوص خانم ها در شهرها وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
با سلام و خدا قوت
اگه گزارشی بنویسیم خوبه که بدون آگاهی کامل قضاوت نکنیم و یک طرف رو مظلوم و طرف دیگه رو ظالم افراطی عقب مانده معرفی نکنیم

الحمدلله در قم حداقل دو بوستان مخصوص بانوان هست که تو اونجا هم دوچرخه سواری میکنند و...
اگر بنابر رفتار افراطی و غیر منطقی بود اون دوتا بوستان رو جمع میکردن
پس مراقب باشیم چگونه قضاوت میکنیم و چگونه گزارش می نویسیم
تا مبادا در صحنه قیامت ، بدهکار کسی بشیم
Iran (Islamic Republic of)
s
۲۱:۰۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
خودتون خوب می دونید که این ها همه تبلیغات انتخاباتیه برخی مسئولان هست وگرنه کسی به فکر بانوان قم باشه یه پارک بانوان محفوظ و یه بیمارستان تخصصی زنان براشون احداث میکنه
تو پردیسان که زنان با بچه هاشون تو آپارتمانهای کوچک مثل زندانی اند اقلا چندتا پارک تفریح مادر و کودک ایجاد کنند نه این فعالیتهای حاشیه ساز تبلیغاتی !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
منیره
۲۰:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
من به عنوان یک جوان از لغو این همایش حمایت میکنم. بهتره در شهرهایی که برای بانوان شان و منزلت الهی قائل نیستند این همایش برگزار بشه.
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۹:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام
ما قمی ها از برگزاری برنامه های ویژه خانوما خوشحال میشیم
اما از اینکه قرار باشه به اسم ورزش همگانی، اقدامات خارج از عرف انجام بشه تو شهرمون موافق نیستیم...
مسئله فقط یه فضای سربسته نبوده که!
گفتن ورزشگاه حیدریان جمع شید ازونجا بااتوبوس میبریم محل همایش.
خب سوال اینه که از خونه با دوچرخه قراره بیان خانما؟!
به نظر نمیومد مسئولین همایش برای حاشیه ها تدبیراندیشی ای کرده باشن؛ ضررش بیشتر از سودش بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
از خبرنگاران جوان میخواهیم از یک زاویه به خبر نگاه نکنن قم شهر اهل بیته حرمت اهل بیت باید نگه داشته بشه....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
بالاخره چی بود علتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
غیر از قم, شهر حضرت معصومه سلام الله علیهاجایی دیگری برای این دست همایش ها نیست .واقعا فکر نمی کنند این همایش کم لطفی در حق عالمه آل محمد ص هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
امیدواریم حتما یه روز دیگه برگزار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
جوانان پر از انرژی مثبت و منفی آیند .فقط با ورزش همگانی انرژی منفی شون دفع میشه و نشاط مییابند .بدترین اتفاق که صورت نگرفته .خانمها باید آزاد باشند دوچرخه سواری کنند .عیب اینکار کجاست .در این قرن .واقعا افتضاح است
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
قبلا هر وقت میخواستیم از خیابون عبور کنیم خیلی حواسمون را جمع میکردیم یه راننده خانم مارو نزنه // حالا تو پیاده روها هم امنیت نداریم //
آخرین اخبار