ماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نماینده مجلس برای انقلابی بودن باید مردمی باشد و مردم و انقلاب را هزینه خودش نکند.

بلتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر بیان کرد: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم، مولفه‏‌های اقتدار و عصاره مردمی نظام جمهوری اسلامی و نماد مردم سالاری دینی است.به همین دلیل مجلس قوی و کارآمد منجر به اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‎شود.

او ادامه داد: چنانچه مجلس در تراز انقلاب باشد بسیاری از موانع و مشکلات حل و پیشرفت و توسعه محقق می‎شود، ولی در غیر این صورت کشور دچار چالش جدی خواهد شد.

صفایی بوشهری افزود: از اولین ملاک‌‏ها برای یک نماینده مجلس ایمان به خدا، خدامحوری، خداناظری و خود را در قبال کار مسئول دانستن است و دومین ملاک نیز تقوا است، زیرا باید بدون گناه باشد و دچار انحراف نشود.

امام جمعه بوشهر گفت: ولایت‎مداری از دیگر ویژگی‎های نماینده مجلس است، زیرا مشروعیت همه عنوان‏‌ها و پست‎ها در سایه این مهم محقق می‌شود.

او تصریح کرد : نماینده مجلس اسلامی باید انقلابی باشد و پیشتاز دفاع از آرمان‎ها باشد.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: یک نماینده مجلس برای انقلابی بودن باید مردمی باشد و مردم و انقلاب را هزینه خودش نکند و با شجاعت در برابر اربابان ثروت و قدرت، وظیفه و رسالت خود را به فراموشی نسپارد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: نماینده مجلس همچنین باید در مقابل خط انحراف و افرادی که بخواهند آرام آرام موجب از بین رفتن ارزش‌های انقلاب شوند، ایستادگی کند.

او گفت: همچنین از دیگر ویژگی یک نماینده شایسته این است که در برابر آمریکا و حامیانش مقتدرانه بایستد و قاطع علیه آن‌ها سخن بگوید.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: ساده اندیشی است که کسی بگوید می‌خواهم با آمریکا باب مذاکره باز کنم، زیرا آن‌ها تنها دنبال چپاول منافع ما هستند و این رویکرد در برجام پیشنهادی آن‌ها نیز به‌خوبی نمایان شد.

صفایی بوشهری ادامه داد: یک نماینده نباید تجمل گرا باشد، همچنین نباید به دنبال منافع خود و اطرافیانش باشد بلکه باید خدمت به مستضعفان را سرلوحه کاری خود قرار دهد.

او  بیان کرد: مراعات اخلاق، تقوا، ادب و آداب نمایندگی مجلس توسط کاندیدا‌ها و حامیان آن‌ها باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر همچنین با گرامیداشت چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، از حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر ضرورت حمایت از گوجه‎کاران استان بوشهر بیان کرد: برای تحقق این مهم باید خرید‌های تضمینی، حمایتی و راه‏‎اندازی صنایع تبدیلی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.