با اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، شرکت فناوری چینی هوآوی برای ۴۵ روز دیگر می‌تواند با شرکت‌های آمریکایی همکاری داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مجوز معافیت تحریم شرکت چینی هوآوی را برای ۴۵ روز دیگر تمدید می‌کند.

این چهارمین بار است که دولت آمریکا معافیت تحریم این شرکت فناوری چینی را تمدید می‌کند. از مه سال ۲۰۱۹، آمریکا تعدادی از شرکت‌های چینی را در فهرست سیاه قرار داد. در واقع شرکت‌های آمریکایی از انجام هر گونه تجارت با شرکت‌هایی که در این فهرست قرار دارند، ممنوع هستند.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که به منظور جلوگیری از قطع سیستم‌های ارتباطی موجود در مناطق روستایی آمریکا، برای چهارمین بار معافیت تحریم شرکت هوآوی را تمدید می‌کند.

وزارت بازرگانی همچنین اعلام کرد که بسیاری از حامل‌های پهنای باند مناطق روستایی از فناوری‌های شرکت هوآوی استفاده می‌کنند، زیرا خدمات ارزان تری را در مقایسه با سخت افزار‌های آمریکایی ارائه می‌دهد. وزارت بازرگانی همچنین تآکید کرد که شرکت‌های آمریکایی نباید در این بازه زمانی ۴۵ روزه، فناوری‌های جدیدی را از شرکت هوآوی دریافت کنند.

شرکت هوآوی تاکنون درباره این تمدید معافیت هیچگونه اظهار نظری نکرده است.

در پی تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن در ماه مه سال ۲۰۱۹، وزارت بازرگانی آمریکا شرکت هواوی را به همراه ۷۰ شرکت وابسته به آن به دلیل آنچه حفظ امنیت ملی آمریکا خوانده، در فهرست سیاه قرار داد. این بدان معناست که شرکت هواوی و شرکت‌های وابسته به آن دیگر نمی‌توانند فناوری و تجهیزات آمریکایی را خریداری کرده و با شرکت‌های این کشور در ارتباط باشند.

آمریکا تاکنون بار‌ها مدعی شده که این غول فناوری چینی از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات خود برای جاسوسی علیه آمریکایی‌ها استفاده می‌کند. ادعایی که بار‌ها از سوی دولت چین تکذیب شده است. واشنگتن همچنین دیگر کشور‌ها را تشویق کرده که استفاده از تجهیزات شرکت هوآوی را ممنوع اعلام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار