عضو ائتلاف مجلس عدالت‌خواه گفت: امروز کشور بهخاطر بی کفایتی و خلاء قانونی به بن بست انتخاباتی اصولگرا و اصلاح طلب رسیده است.

بی کفایتی و خلاء قانونی؛ دلیل بن سیاسی اصولگرا و اصلاح طلببه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه پاپی نژاد عضو ائتلاف مجلس عدالت‌خواه در نشست خبری این ائتلاف که امروز پنجشنبه برگزار شد ضمن گرامیداشت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم با روی کارآمدن یک مجلس انقلابی و جوان بتوانیم گام دوم را محکم تر و امیدبخش تر برداریم. 

او افزود: ائتلاف مجلس عدالتخواه در بحث نظام انتخاباتی به یک سوال اساسی پاسخ می دهد که آن هم چرا کشور در سی و هفتمین انتخاباتی که از آغاز انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد به بن بست اصولگرا و اصلاح طلب رسیده و مردم میل و گرایشی برای حضور در رقابت آنها ندارند و به نوعی به بن بست حداد عارف یا ائتلاف و جبهه رسیده ایم و چرا  کشور در مسیر و جهتی که رهبری تعیین کرده حرکت نمی کند؟ 

پاپی ادامه داد: دو جواب برای این سوال وجود دارد یکی بی کفایتی مدیریتی است که امروز همه مردم آن را دقیقا حس میکنند و اما جواب دوم مربوط به قوانین است که در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس این مسئله قوانین را مشاهده میکنیم. 

عضو ائتلاف مجلس عدالتخواه تاکید کرد: در قوانین انتخابات یا ضعف در عمل یا خلاء قانونی وجود دارد. که اولین آن بحث وجود نماینده به تناسب جمعیت که در سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبری هم وجود دارد اما در عمل و اجرا چنین چیزی نیست. 

پاپی تاکید کرد: امروز کشور به خاطر بی کفایتی و خلاء قانونی به بن بست انتخاباتی اصولگرا و اصلاح طلب رسیده است.

او افزود: انگار طوری برنامه ریزی شده که مردم با ناآگاهی رای دهند و لیست هایی تهیه و پخته شود که پدرخوانده ها برای مردم تدارک دیده اند. 

پاپی با اشاره به بحث شفافیت مالی در انتخابات  گفت: شرایط امروز به گونه ای است که انگار هرکس شهر را با عکس خود کاغذ دیواری کند پیروز انتخابات و ساکن چهارساله مجلس است. 

او در پایان به تعیین نشدن معیار های مشخص در برخی قوانین انتخاباتی برای بررسی صلاحیت ها انتقاد کرد و گفت: نظرات ما برای کمک به شورای نگهبان  و اجرای بهتر قوانین است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار