دادستان عمومی وانقلاب ایرانشهر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، مهم‌ترین رکن انتخابات دانست وگفت: مشارکت مردم در انتخابات، خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

مشارکت حداکثری مردم، اصلی ترین رکن برگزاری انتخابات استمحسن گل محمدی دادستان عمومی وانقلاب ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اعتراض و انتقاد حق مردم است اما در شرایط فعلی کشور عده ای طماع و اجیر شده دشمن از جریانات سوء استفاده کردند و اقداماتی را انجام دادند که اگر حضور مردم و دلدادگان نظام در صحنه نبود رفتارهایی را دنبال می‌کردند که به مراتب نشئت گرفته از رفتارهای داعش و دست پرورده های استعمار و استکبار بود .

او افزود: دشمن برای این انتخابات برنامه‌ریزی کرده که مشارکت و حضور مردم را در انتخابات کمرنگ کند.

او ادامه داد: در انتخابات پیش رو که نیز مرحله ای حساس است باید دست به دست هم بدهیم و بستری را فراهم کنیم که مشارکت حداکثری مردم را فراهم نماییم .

او  با بیان اینکه همه ارکان انتخابات باید در راستای مشارکت حداکثری گام بردارند ادامه داد: رکن دوم انتخابات کاندیداها هستند که متاسفانه برخی کاندیداها برای اثبات خودشان و ارائه برنامه‌هاشان دست به تخریب دیگری می زنند و فضای عداوت و کینه را بعد از انتخابات بجا می گذارند .

گل محمدی تصریح کرد: افرادی که کاندید می‌شوند اگر اصول لازم در قانون و در عرف و شرع را رعایت کنند ایثارگر ترین افراد جامعه می توانند باشند چرا که در عرصه انتخابات از جان و مال خود می‌گذرند .

او ادامه داد: دو رکن دیگر انتخابات رکن مجریان انتخابات و رکن نظارت و بازرسی هستند که همه این ارکان برای برگزاری یک انتخابات سالم و رقابتی باید تلاش کنند .

دادستان ایرانشهر افزود: آنچه حائز اهمیت است این است که بستری فراهم کنیم که کاندیداها در یک فضای رقابتی سالم و بر اساس قانون بتواند حضور داشته باشند و مردم هم آزادانه و آگاهانه رای بدهند.

او افزود: کاندیدایی که در جریان انتخابات قانون را رعایت نکنند به هیچ عنوان قانون‌گذار خوبی در مجلس نخواهد بود.

او  خطاب به اعضای هیئت نظارت گفت: ناظرین در حوزه اجرا به صورت مستند اگر خطایی را مشاهده کنند حتماً اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار