مدیرکل دامپزشکی استان از عرضه تخم مرغ بومی بهداشتی تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اصغر زاده مدیرکل دامپزشکی استان گفت: طرح برچسب گذاری تخم مرغ بومی در استان اجرا می‌شود و تا یک ماه آینده تخم مرغ بومی به صورت بهداشتی و بسته بندی وارد بازار می‌شود.

او  با بیان اینکه به دنبال این هستیم که تخم مرغ بومی با نظارت دامپزشکی و با لیبل بسته بندی شود افزود: هم اکنون دو واحد مرغداری مستقل برای اجرای این طرح در مرحله اخذ پروانه هستند.

اصغر زاده همچنین گفت: مرغداری‌های تحت پوشش این طرح از همان گام نخست پرورش جوجه و تخم‌مرغ با نظارت دامپزشک فعالیت می‌کنند، گفت: علاوه بر تخم مرغ، تخم کبک و بلدرچین هم عرضه خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: در بیرجند یک مرکز بسته بندی به ظرفیت روزانه ۵۰۰ کیلوگرم و در فردوس هم یک مرکز به ظرفیت روزانه ۳۰۰ کیلوگرم فعالیت می‌کنند.

او همچنین گفت: دو واحد مرغداری بومی نیز به ظرفیت ده هزار قطعه در نهبندان آماده بهره برداری است.

اصغر زاده با بیان اینکه با اجرای این طرح، تخم‌مرغ‌های بومی بدون لیبل و مارک دامپزشکی جمع‌آوری می‌شوند، افزود: در این طرح اصول بهداشتی در تولید تخم مرغ کاملاً رعایت می‌شود و مردم در خصوص سلامت غذای مرغ و سالم بودن تخم مرغ اطمینان کافی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود در عید نوروز پیش رو تخم‌مرغ بومی با بسته بندی مناسب و نظارت شده در سطح بازار استان توزیع و به خارج استان هم صادر شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.