دولت سوریه در واکنش به تهدید اخیر اردوغان که گفته بود نیرو‌های این کشور سربازان سوریه را در هر کجا که باشند هدف قرار می‌دهند، اعلام کرد اردوغان از واقعیت جدا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، یک مقام وزارت امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی سانا در واکنش به تهدید اخیر آنکارا گفت رئیس‌جمهور ترکیه از واقع جدا شده است.

این مقام به سانا گفت: «رئیس جمهور ترکیه تنها بیانیه‌های توخالی ارائه می‌کند، کسی که از واقعیت جدا شده است.»

این مقام در ادامه اضافه کرد که «این بیانیه‌ها تنها نادانی را در تهدید به هدف قرار دادن ارتش سوریه نمایان می‌سازد.»

ارتش سوریه به منظور پاکسازی استان ادلب از تروریست‌ها عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده و تاکنون موفق شده بخش‌های مهمی از آن را آزاد کند. ادلب تنها استانی در سوریه است که در کنترل گروه‌های تروریست باقی مانده است. ترکیه در اقدامی مداخله‌جویانه مخالف این اقدام ارتش سوریه است و ضمن انتقاد از این عملیات اعلام کرده نیرو‌های ترکیه به موجب توافقنامه آدانا در سوریه حضور دارند و در آن کشور باقی خواهند ماند.

دوشنبه گذشته نیرو‌های ترکیه که بدون هماهنگی و اطلاع وارد منطقه عملیاتی شده بودند به اشتباه هدف قرار گرفته شدند و این امر موجب شده است تا ترکیه نیرو‌های سوری را در این استان هدف قرار دهد.

روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ادامه ادعا‌های خود مبنی بر هدف قرار گرفته شدن نیرو‌های ترکیه در استان ادلب سوریه به دست نیرو‌های سوری ادعا کرد: دولت سوریه هزینه سنگینی برای هدف قرار دادن سربازان ترکیه پرداخت خواهد کرد.

او گفت: ما پاسخ دولت سوریه را به شدیدترین صورت دادیم و خساراتی بر این دولت تحمیل کردیم، اما این کافی نیست.

امروز نیز بار دیگر اردوغان تهدیدهایش را تکرار کرد و گفت: در زمینه ادلب اقدامات لازم را فورا انجام خواهیم داد و منتظر کسی نخواهیم بود. اگر همه چشم‌های خود را بر رویداد‌های ادلب ببندند ترکیه هرگز نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهد بود.

اردوغان افزود: از امروز به بعد به کسی اجازه حمله به مراکز کنترل و مراقبت ترکیه را نخواهیم داد، حمله‌کنندگان را در هر جایی که باشند هدف قرار خواهیم داد؛ تفاوتی ندارد در داخل مناطق ذکر شده در توافقنامه سوچی باشند یا خارج از آن.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار