شرکت استون مارتین توانسته تا سریع‌ترین سقف جمع‌شو را برای جدیدترین خودروی اسپرت خود تولید کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خودروی Aston Martin Vantage تمام آن ویژگی‌هایی که یک اتومبیل اسپرت باید داشته باشد را دارد. از این ویژگی‌ها می‌توان به طراحی بسیار جذاب و خیره کننده، موتور دوقلو توربو شارژ V8، طراحی داخلی به روز و حتی سیستم هفت سرعته دستی اشاره کرد. تنها نکته‌‍ای که در این خودرو دیده نمی‌شود یک سقف جمع‌شو بود. این امر نیز در مراسم معرفی امروز مورد بررسی قرار گرفت.

مشخصات خودروی استون مارتین

با یک موتور دوقلو توربو شارژ ۴.۰ لیتری این خودرو به قدرت ۵۰۳ اسب بخار مجهز است. قدرت گشتاور این خودرو نیز ۵۰۵ پوند بر فیت اعلام شد. تمام سیستم انتقال قدرت و رانش در این اتومبیل باعث می‌شود که Vantage صفر تا صد را در ۳.۷ ثانیه طی کند. این زمان تنها مقداری از مدل کوپه این خودرو کمتر است که صفر تا صد را در ۳.۵ ثانیه طی می‌کند. به لطف مکانیزم جدید سقف Z Fold خودروی استون مارتین تنها ۶۰ کیلوگرم به سقف خود اختصاص داده است و به همین دلیل سریع‌ترین قابلیت جمع کردن سقف را برای خود فراهم کرده است. گفتنی است باز کردن سقف تنها ۶.۷ ثانیه وقت می‌برد و بستن آن نیز ۶.۸ ثانیه زمان لازم دارد.

خودروی استون مارتین جدید به همراه سریع‌ترین سقف جمع‌شو

سرعت حرکت مکانیسم سقف خودرو ۵۰ کیلومتر بر ساعت است. خودروی Vantage همچنین می‌تواند به سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این اتومبیل همچنین در کنار پیشرفت کیفیت گشتاور، سیستم ترمز و امکانات الکترونیک از سه مدل رانندگی اسپرت پلاس، اسپرت و مسیر بهره می‌برد. مت بیکر، مدیر مهندسی مکانیکی شرکت استون مارتین، در سخنان خود گفت: " خودرو‌های اسپرت معمولا به عنوان یک نمونه ساده از اتومبیل‌های کوپه به نظر می‌آیند، اما ما در اینجا تلاش کردیم تا خودروی جدیدمان را با اهدافی جدید‌تر به جهان معرفی کنیم". گفتنی است که برای جشن هفتاد سالگی این نسل، خودروی Vantage قرار است در ۲۰۲۱ از بروزرسانی و ارتقای سیستمی جدیدی بهره‌مند شود. این خودرو با قیمت ۱۴۶۰۰۰ دلار به بازار جهان عرضه می‌شود. این اتومبیل و عنوان کوپه هم اکنون برای سفارش و پیش‌خرید در دسترس قرار گرفته‌اند، اما انتظار می‌رود عرضه اتومبیل به فصل سوم ۲۰۲۰ اختصاص یابد.

خودروی استون مارتین جدید به همراه سریع‌ترین سقف جمع‌شو


بیشتر بخوانید: کوچک‌ترین طراحی مفهومی کراس‌اوور کیا معرفی شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.