بنا بر اعلام منابع نظامی روسیه، تعداد موشک‌های کروز بسیار دقیق و نقطه‌زن این کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۲ میلادی ۳۰ برابر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، نیرو‌های مسلح روسیه تعداد موشک‌های بسیار دقیق کروز شلیک شونده از زمین، هوا و دریای خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، طی ملاقاتی با فرماندهان ارشد قوای مسلح این کشور، گفت: «زمان آماده‌سازی عملیات‌ پروازی از یک و نیم ماه، به فقط سه ساعت، کاهش یافته است.»

این منبع افزود: تعداد موشک‌های بسیار دقیق کروز شلیک شونده از زمین، هوا و دریای روسیه از سال ۲۰۱۲ به این طرف، ۳۰ برابر و تعداد سامانه‌های حامل این موشک‌ها نیز ۱۲ برابر شده است.

شویگو گفت: نیرو‌های مسلح روسیه روند استفاده از تجهیزات مدرن نظامی را که بر پایه فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی، طراحی و تولید شده است، آغاز کرده‌اند. تمامی این سامانه‌های جدیدِ تسلیحاتی که بر اصول تازهِ عملیاتی و فیزیکی استوار هستند، همواره در حالت آماده باش عملیاتی به سر می‌برند.

او افزود: در خلال آموزش‌های رزمی، پرسنل نظامی ما فعالانه از سامانه‌های روباتی و پرنده‌های بدون خلبان (پهپادها) استفاده می‌کنند و استفاده از این سامانه‌های مدرن، باعث افزایش تأثیرگذاری و کارآمدیِ سربازان روس می‌شود.

وزیر دفاع روسیه در ادامه تأکید کرد: فقط در طول سال گذشته میلادی، ۶۵۰۰ دستگاه از تجهیزات جدید نظامی و تسلیحاتِ به روز رسانی شده در اختیار قوای مسلح روسیه قرار گرفته است.

شویگو افزود: تا پایان سال جاری میلادی، سهم سلاح‌های مدرن در ارتش روسیه ۷۰ درصد خواهد بود و این میزان از تسلیحاتِ به روز‌رسانی شده در نیرو‌های مسلح روسیه در همین سطحِ ۷۰ درصدی نگه داشته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار