2 مرکز ملی هشدار مخاطرات دریایی و مرکز ملی داده های دریایی با توجه به تحقیقات صورت گرفته در 24 بهمن ماه افتتاح می شود.

وحید چگینی، رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی صبح امروز در نشست خبری که در سالن موسسه ملی اقیانوس شناسی برگزار شد به خبرنگار گروه دانش باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه تلاش ما برای مرکز ملی هشدار و مخاطرات دریایی و مرکز ملی داده های دریایی به نتیجه رسیده، چنانچه کارهای اجرایی برای راه اندازی این دو مرکز صورت گرفته و با این خبر خوش به همه ی پژوهشگران و محققان اعلام می داریم که این 2 مرکز در 24 بهمن ماه افتتاح می شود.
وی در خصوص مرکز هشدار و مخاطرات دریایی اظهار داشت: مرکز هشدار و مخاطرات دریایی نه تنها نیاز پژوهشگران را تامین می کند بلکه یک ارگان دریایی است که می تواند خدمات و پیش بینی لازم در خصوص دریا و اقیانوس ها را به محققان و پژوهشگران این رشته اعلام کند.
چگینی به برخی اقدامات موسسه اقیانوس شناسی اشاره کرد و اظهار داشت: پیش بینی امواج برای خلیج فارس، عمان و خزر راه اندازی کتابخانه دیجیتالی، پذیرش 5 دانشجوی دکتری در رشته فیزیک دریا، داده های دریایی و محیط زیست دریا و همچنین برگزاری تست تحقیقاتی موسسه اقیانوس شناسی از جمله اقدامات مهم این موسسه به شمار می آید.
وی گفت: مرکز ملی داده های دریایی با توجه به داده های موثر و تعداد نرم افزاری که تهیه شده هم اکنون آمادگی دارد که فعالیت های خود را برای ارائه خدمات به دانشجویان انجام دهد.
وی خاطر نشان کرد: در افتتاح 2 مرکز ملی که در 24 بهمن ماه صورت می گیرد مسئولین وزارت علوم دانشگاه های دریایی، مسئولین ریاست جمهوری و همچنین 3 نماینده از خارج از کشور که عبارتند از:
رئیس دفتر کمیسیون بین دول اقیانوس شناسی، رئیس شبکه علم و فناوری کشورهای اسلامی و دبیر شبکه علم و فناوری اقیانوس شناسی کشورهای اسلامی حضور دارند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار