فرماندار کرمانشاه گفت : ۲۳ هزار و ۳۷۹ خانوار در حوزه شهرستان کرمانشاه با بیش از ۹۳ هزار و ۵۱۶ نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایر هستند.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایر را تضمین کننده آینده آن‌ها توصیف کرد و گفت : ۲۳ هزار و ۳۷۹ خانوار در حوزه شهرستان کرمانشاه با جمعیتی معادل ۹۳ هزار و ۵۱۶ نفر زیرپوشش این بیمه هستند.

او با بیان اینکه تاکنون ۵۱۷ خانوار از این تعداد مشمول مستمری شده‌اند، گفت : شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر همچون ماهیدشت، کوزران، هلشی، شهر قلعه بخش بیلوار می‌توانند از خدمات این بیمه برخوردار شوند.

فرماندار کرمانشاه افزود: رانندگان خودرو سنگین این شهر‌ها و کسانی که در زمینه صنایع دستی فعالیت دارند، نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

او حداقل پرداختی برای این نوع بیمه در طول سال را ۲۷۰ هزار تومان و حداکثر ۶۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: دولت برای بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایر سرمایه‌گذاری خوبی کرده است.

رنجبر اشاره نیز به بحث بازسازی زلزله در بخش کوزران، ماهیدشت، بیلوار، سرفیروزآباد و بخش مرکزی کرمانشاه داشت و گفت: ویرانگری‌های زلزله را در این شرایط سخت تحریمی تبدیل به فرصت کردیم و ۲ هزار و ۱۷۶ واحد را در شهرستان بازسازی کردیم.

او گفت: دولت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و حدود ۳.۵ میلیارد کمک بلاعوض در بحث تعمیر، بازسازی و مقاوم‌سازی به مردم پرداخت کرده است.

فرماندار کرمانشاه افزود: کسانی که می‌خواهند در سطح روستا‌ها مقاوم‌سازی انجام دهند می‌توانند از تسهیلات ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی بهره‌مند شود با توجه به اینکه ضمانت در روستا‌ها به‌صورت زنجیره‌ای است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.