دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: به جرات می‌گویم که در زمینه تولید مواد اولیه دارو‌های زیستی خودکفا هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دارو‌های زیستی چند سالی است توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ داخلی تولید می‌شوند و امروزه می‌توانیم مدعی شویم که تحت هیچ عنوان ماده اولیه دارو‌های زیستی به کشور وارد نمی شود؛ یعنی در زمینه داروهای زیستی به خودکفایی رسیده‌ایم.

شرکت های دانش‌بنیانی که در حوزه تولید مواد اولیه دارویی و دارو‌های زیستی فعالیت می‌کنند توانسته اند با تکیه بر دانش خود نیاز کشور را در این زمینه بر طرف کنند و در حال حاضرمی توانیم بگوییم صفر تا صد مواد اولیه داروها در داخل کشور تولید می‌شوند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره خودکفایی در تولید دارو، اظهار کرد: به جرات اعلام می‌کنم که در زمینه تولید مواد اولیه دارو‌های زیستی خودکفا هستیم و هیچ ماده اولیه‌ای به کشور وارد نمی‌شود. 


بیشتر بخوانید: توانمندی مثال زدنی صنعت دارو در کشور


قانعی با اشاره به اینکه تولید ماده اولیه دارو‌های شیمیایی یکی از اهدافمان است، گفت: برنامه‌هایی برای تولید مواد اولیه دارو‌های شیمیایی که بخش بزرگی از بازار دارویی را تشکیل می‌دهند، داریم و در تلاش هستیم تا با کمک دانش‌بنیان‌های داخلی، طی ۲ تا ۳ سال آینده این مواد را به صورت بومی تولید کنیم.

گفتنی است؛ ۱۴۰ داروی زیستی وجود دارد که از این تعداد ۲۲ دارو در کشور تولید شده و قرار است ۳۰ داروی دیگر تا ۱۸ ماه آینده به تولید برسد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار