گردهمایی بزرگ ملی دختران دهه هشتادی انقلاب در تالار آدینه تهران با حضور سردار جعفری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گردهمایی ملی دختران دهه هشتادی انقلاب، همزمان با اربعین شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم (عج) برگزار شد.

سردار جعفری در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و شهدای مقاومت به خصوص شهید سردار سلیمانی،‌ اظهار کرد: یکی از بزرگترین خواسته های مقام معظم رهبری نقش آفرینی مردم در یک حرکت بزرگ انقلابی و اجتماعی است. مردم باید در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و در واقع در همه عرصه‌ها نقش آفرینی کنند تا عدالت اجتماعی و اسلامی برقرار شود؛ همه دستگاه‌ها اسلامی شوند و انقلاب اسلامی نیز تثبیت شود. اسلامی‌شدن جامعه و تشکیل و تدوین یک جامعه جهانی اسلامی از بزرگترین اهداف گام دوم انقلاب و چشم انداز دوم انقلاب اسلامی است که محور اصلی آن نسل جوان هستند.

وی ادامه داد: نسل جوان ما رشد قابل توجهی در همه عرصه‌های بصیرتی، معرفتی، علمی و پژوهشی داشته است. مهمترین هدف انقلاب اسلامی در چشم انداز دوم انقلاب اسلامی تربیت نیروی جوان مومن و انقلابی است.

سردار جعفری تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند هسته‌های خودجوش مردمی و نیروی جوان آتش به اختیار در قالب گروه‌های ۳،۵و۷نفره در شاخصه‌های ۸گانه‌ای که فرمودند در عرصه‌های جهادی، خدماتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و مذهبی باید تشکیل شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم (عج) افزود: سردار شهید سپهبد سلیمانی از بزرگترین مجاهدان در راه خدا بود که توانست با رشادت‌ و از خودگذشتگی‌همه وجود خود را نثار اسلام و انقلاب اسلامی کند. او اکنون صاحب مقام و منزلت و جایگاه والایی شده که در قلب جوامع اسلامی و مردم جهان جای گرفته و به واقع تبدیل به سردار دل‌ها شده است. سردار سلیمانی همه داشته‌های خود را فدای راه اسلام و محور مقاومت کرد و به تنهایی توانست دشمنان را شکست دهد و توطئه هایشان را خنثی کند.

او افزود: دختران مومن دهه هشتادی فعالان انقلابی در چهل سال دوم انقلاب اسلامی هستند. ما شهدای بزرگی را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی داده‌ایم؛ این انقلاب ثمره راه و حماسه‌ای است که شهدا و در رأس آن شهید سردار سلیمانی آفریدند. شهادت ایشان دریچه‌ای را روی جوامع بشری انقلابی باز کرد.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم (عج) اظهار کرد: حرکت بزرگ نیرو‌های جوان نوید دهنده موفقیت‌های بسیار در چشم‌انداز انقلاب اسلامی است. اهداف ما در چشم انداز اول جهاد و جنگ سخت افزاری بود و در چشم انداز دوم انقلاب جنگ نرم و رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، علمی و پژوهشی با محوریت تربیت نیروی مومن انقلابی است.

گفتنی است این گردهمایی ویژه دختران دهه هشتادی متولد سال ۸۰ تا ۸۴ به مدت سه روز از امروز تا ۲۵ بهمن ماه سال ۹۸ در تالار آدینه تهران برگزار می‌شود. در این گردهمایی ملی، دختران دهه هشتادی استان‌های سراسر کشور در یک دوره سه روزه و در قالب کارگاه‌های مسئله‌شناسی و آموزش رسانه‌ای به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و دغدغه‌های دختران نوجوان خواهند پرداخت.

او افزود: ما باید بدانیم چه اتفاقاتی در چهل سال اول در انقلاب اسلامی رخ‌ داده و قرار است چه اتفاقاتی در چهل سال دوم رخ بدهد؛ ما تنها از جانب دشمنان خارجی آسیب پذیر نیستیم؛ بلکه گاه دشمنان داخلی ضربات جبران ناپذیرتری را بر پیکر انقلاب وارد می‌کنند و باید با تقویت هسته مردمی و نیروی جوان انقلابی این آسیب‌ها را خنثی کنیم.

سردار جعفری در پایان گفت: امیدوارم که جوانان انقلابی در آینده نزدیک راه‌های نیمه تمام را به مقصد برسانند و نقش مهمی را در این باره داشته باشند. امام راحل (ره) بزرگترین پیروزی و فتح الفتوح را تربیت جوانان انقلابی عنوان کرد و توصیه مقام معظم رهبری نیز تربیت نیروی جوان و از خود گذشته و خودجوش و با استعداد انقلابی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.