رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرونا خیلی خطرناک نیست، ولی شیوع آن زیاد است حالت تهاجمی کرونا تاحدودی در چین کنترل شده و برای ساخت واکسن آن در حال تلاش هستند.

کرونا ویروسبه  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادی  گفت: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اینکه متولی آموزش و تحقیقات است، خدمات بهداشتی و درمانی نیز ارائه می‌دهد در حال حاضر هشت دانشکده مختلف با 5 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 420 دانشجو خارجی (بیشتر از عراق و اقلیم کردستان) در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند، گفت: اخذ مجوز دانشکده توانبخشی در سه رشته گفتار درمانی، فیزیوتراپی و کاردرمانی یکی از موفقیت‌های امسال این دانشگاه‌ست که تعداد دانشکده‌ها به 9 دانشکده ارتقا پیدا خواهد کرد.

او یکی از زمینه‌های که در مدت اخیر در دانشگاه علوم پزشکی خوب عمل کرده را در حوزه تحقیقات دانست و گفت: از لحاظ رتبه‌بندی شانگهای در سال 2019 برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بین دانشگاه‌ها در رتبه 200 تا 300 جهانی قرار گرفت و رتبه اول دانشگاه‌های تیپ دو را هم در تحقیقات و فناوری به دست آوردیم و در کشور رتبه هشت تحقیقات و رتبه ششم فناوری را دارا هستیم.

او افزود: امسال شاهد کاشت حلزون برای اولین بار در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه بودیم و تاکنون سه مورد انجام شده و مابقی نیز در نوبت هستند  مدتی بود پیوند کلیه بنا بر دلایلی در استان انجام نمی‌شد که خوشبختانه راه‌اندازی شد به‌طوری که در یک‌ماه گذشته چهار مورد پیوند کلیه موفق انجام شده است.

او از تلاش برای راه‌اندازی پیوند قلب و کبد در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پیوند قرنیه، کلیه، مغزاستخوان و کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام می‌شود، پیوند قلب نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و پیوند کبد هم طی یکی‌دو سال آینده در استان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح هفت طرح بخش سلامت به مناسبت دهه مبارک فجر در استان خبر داد و گفت: برای افتتاح این تعداد طرح بیش از 20 میلیارد تومان هزینه شده است.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای نیز به بیماری کرونا ویروس داشت و ادامه داد: در کشور و استان تاکنون موردی گزارش نشده است تعدادی مسافر توریست چینی وارد استان شدند که همه رصد شدند و مشکلی نبود.

مرادی با اشاره به کنترل شدید در مرزها در راستای جلوگیری از شیوه بیماری کرونا ویروس، افزود: کرونا خیلی خطرناک نیست، ولی شیوع آن زیاد استحالت تهاجمی کرونا تاحدودی در چین کنترل شده و برای ساخت واکسن آن در حال تلاش هستند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.