استاندار خراسان جنوبی گفت: با بهسازی شرایط و توسعه زیرساخت‌ها در بند دره، شاهد تحول در حوزه گردشگری استان و شهر بیرجند خواهیم بود.

حوزه گردشگری با بهسازی بند دره متحول می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی عصر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه زیرساخت‌ها در بند دره بیرجند گفت: بهسازی شرایط موجود و توجه به این منطقه گردشگری، سالهاست از مطالبات به حق مردم می‌باشد.

او با اشاره به کمبود فضای سبز و محدودیت‌هایی که برای توسعه پارک‌ها وجود دارد، افزود: استفاده از ظرفیت مطلوب این تفرجگاه به منظور جبران کاستی‌های موجود در سرانه فضای سبز، بار‌ها مطرح شده، اما به دلایلی تاکنون عملیاتی نشده است.

معتمدیان بیان کرد: ایجاد فضای تفریحی و رفاهی مناسب برای نشاط و شادابی مردم از دغدغه‌های مدیران استان است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مردم علاقه‌مند به استفاده از این جاذبه طبیعی هستند، اما امکانات و زیرساخت‌های در حددصفر، این امکان را فراهم نمی‌کند.

او ادامه داد: برخی شب‌ها که مراجعه می‌کردم با دیدن استقبال مردم در تاریکی مطلق، شرمنده می‌شدم.

معتمدیان اظهار کرد: در حال حاضر تلاش بر این است که زیرساخت‌های لازم و امکانات تفریحی مناسب در شأن مردم در این مکان فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و بهبود شرایط موجود در ترغیب سرمایه گذاران برای حضور و سرمایه‌گذاری مؤثر خواهد بود.

او با اشاره به تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای طرح توسعه زیرساخت‌های بند دره گفت: این اعتبار در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار می‌گیرد تا هرکدام بتوانند وظیفه خود را در این طرح عملیاتی کنند.

معتمدیان افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت توزیع نیروی برق، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شرکت آب و فاضلاب و مابقی دستگاه ها هرکدام وظیفه‌ای به عهده گرفته اند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با همت مدیران و تلاش شبانه روزی دستگاه‌ها فاز اول کار تا عید نوروز به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.