شهرستان عجب شیر جز شهرستان‌های سبز در استان آذربایجان شرقی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، نظم پور رییس اداره گاز شهرستان عجب شیر در تشریح عملکرد اداره در طول چهل سال گذشته، شهرستان عجب شیر را فاقد هرگونه تاسیسات گاز طبیعی قبل از انقلاب دانست و گفت: دستاورد‌های شهرستان در زمینه گاز طبیعی بعد از سال ۸۷ و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون پاک شهیدان رقم خورده است.

 نظم پورگفت: شهرستان عجب شیر بعد از سال ۸۷ از نعمت گاز بهره‌مند شده است که تاکنون شرکت گاز ۴۲۰ کیلومتر شبکه گاز رسانی در شهرستان عجب شیر انجام داده است که نصب ۱۴ هزار ۲۰۰ انشعاب علمک و ۲۶ هزار ۲۰۰ مشترک گاز دستاورد اداره گاز در این شهرستان است.

او با اشاره به اینکه به طور میانگین در شهرستان عجب شیر سالانه حدود دو روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شودند گفت:ایجاد ۴ ایستگاه گاز سی ان جی و دو عدد دیگر دردست احداث، ۱۷ مشترک صنعتی و ۲ شهر و ۳۸ روستا در سطح شهرستان از دیگر دستاورد‌های این اداره در طول چهل سال گذشته در شهرستان عجب شیر بود

نظم پور در ادامه به تعداد برخورداری خانوار‌های روستایی و شهری از گاز خانگی اشاره کرد و افزود: صدرصد خانوار‌های شهری و خانوار‌های روستای آماری است که نشانگر برخورداری از نعمت گاز طبیعی در خانوار‌های شهری و روستایی است.

او افزود:در دهه فجر سال جاری ۴ روستای باقیمانده آلمالو، گوزلوجه وبارازلو و ینگجه به شبکه سراسری گاز متصل شده و از نعمت طبیعی گاز برخوردار شدند.

او گفت:با اضافه شدن این چهار روستا تعداد ۱۱۹۷ خانوار و ۴۰۱۷ جمعیت روستایی تحت پوشش بهرمندی گاز طبیعی شدند.

رئیس اداره گاز عجب شیر گفت:طول این طرح ۴۵ کیلومتر بوده و برای اجرای آن ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

با بهرمندی این چهار روستا شهرستان عجب شیر از نعمت گاز طبیعی این شهرستان جز شهرستان‌های سبز در استان آذربایجان شرقی قرار گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.