مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته به علت بارش برف و کولاک به ۸۹۲ مسافر در راه مانده اسکان اضطراری داده شد.

هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: امداد گران در ۲۴ ساعت گذشته در عملیات‌های امدادرسانی انجام شده، ۸۹۲ نفر از حادثه دیدگان ناشی از برف و کولاک را در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در هجیب، آوج، آبگرم اسکان دادند.

هاشمی اظهار کرد: در بین افراد اسکان داده شده، ۸۲۹ بسته غذایی و ۲ هزار و ۶۷۶ تخته پتو توزیع شد.

او افزود: در این مدت ۱۸۰ نیروی عملیاتی مستقر در پایگاه‌های بین شهری و تیم واکنش سریع استان در قالب ۷۸ تیم با آمادگی کامل به مسافران در راه مانده خدمات دادند.


مسیر قزوین - رشت زیر بارش برف و کولاک/ اسکان ۸۹۲ مسافر در راه مانده

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: به علت بارش سنگین برف در استان گیلان و مسدود شدن محور‌های مواصلاتی و گرفتار شدن حجم بالایی از مسافران، ۱۰ اکیپ از نیرو‌های عملیاتی قزوین در قالب تیم‌های واکنش سریع به استان گیلان اعزام شدند.

هاشمی اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی شامل کنسروجات و جیره خشک و ۲ هزار و ۵۰۰ قرص نان برای توزیع در بین حادثه دیدگان محور قزوین - رشت ارسال شده است.

او اضافه کرد: با توجه به بسته شدن محور‌های مواصلاتی قزوین - رشت و بالعکس اسکان اضطراری مسافران در راه مانده در پایگاه‌های بین شهری، مساجد و سایر فضا‌های تعیین شده از قبل همچنان ادامه دارد.

معاون امداد و نجات استان به شهروندان توصیه کرد تا از تردد در مسیر‌های فرعی و کوهستانی در شرایط جوی نامساعد و سرما و یخبندان خودداری کنند و در صورت سفر لباس گرم، سوخت، تغذیه و وسایل ارتباطی خود را به همراه داشته باشند.
مسیر قزوین - رشت زیر بارش برف و کولاک/ اسکان ۸۹۲ مسافر در راه مانده

شهروندان در صورت بروز حادثه موارد را به پلیس و نیرو‌های امدادی از جمله هلال احمر به شماره ۱۱۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار