به مناسبت ایام مبارک دهه فجر و چهلم شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی محفل انس با قرآن کریم در زندان مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و چهلم شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی محفل انس با قرآن کریم به همت واحد فرهنگی زندان و همکاری کانون فرهنگی و هنری مساجد با حضور ماموستا غفوری مسئول دارالقرآن، معاون زندان، فرمانده یگان حفاظت، و با شرکت گسترده و پرشور مددجویان در مجتمع فرهنگی و هنری زندان شهرستان مهاباد برگزار شد.

در ابتدای این محفل معنوی ماموستا غفوری مسئول دارالقرآن زندان مهاباد ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به مهمانان با اشاره به اهمیت و جایگاه انس با قرآن کریم در جامعه اسلامی اظهار داشت: اهمیت و جایگاه انس با قرآن کریم در آیات وحیانی، احادیث نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به دفعات ذکر شده است و رسالت امروز ما نهادینه کردن اهمیت ارتباط با کلام وحی و افزایش نقش آفرینی قرآن کریم در زندگی امت اسلامی در جامعه است.

او در ادامه با اشاره به آیه مبارکه افلا یتدبرون القرآن عنوان کرد: بهترین راه انس با قرآن، تفکر و تدبر و تعمق در مفاهیم و معانی آن است، زیرا قرآن مجید انسان‌ها را به اندیشیدن در قرآن دعوت میکند و اساساً خداوند فلسفه نزول را تدبر امت در آیات آن و شناخت حقایق می‌داند.

صفری معاون اداره زندان شهرستان مهاباد نیز در خصوص برگزاری محافل انس با قرآن کریم تصریح کرد: قرآن، کلام ارجمند خداوند و واسطه انس بندگان با خداست راهنمای آدمی از ضلالت‌ها، جدا کننده حق از باطل، نیکوترین سخن و رساترین اندرز و سفره گسترده الهی در میان بندگان است و باید چنان با قرآن مأنوس باشیم که از آیات الهی متأثر و و منقلب شویم و در زندگی در راه درست و صحیح قدم برداریم.

این محفل قرآنی با قرائت دلنشین ارجمندی رئیس کانون مساجد مهاباد حافظ کل قرآن کریم و ابتهال خوانی همراه بود که حاضرین در محفل از فیض این کتاب آسمانی بهره‌مند شدند و در پایان بیرامیان از کارکنان اداره زندان در سوگ سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نوحه خوانی پرداخت.

شایان ذکر است به رسم یاد بود هدایایی از طرف کمیته امداد انقلاب اسلامی مهاباد به سه نفر از مددجویان برتر در فعالیت‌های قرآنی محافل انس با قرآن کریم اهدا شد.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.