همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی ساخت مجتمع سردخانه ۲هزازتنی فراوری وبسته بندی میوه و خرما در ناحیه صنعتی فراشبندآغازشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در این مراسم که باحضور معاون هماهنگی اقتصادی استانداری فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، فرماندار و برخی مسولان شهرستان فراشبند برگزارشد، کلنگ عملیات اجرایی این طرح به زمین زده شد.

مجتمع سردخانه ۲ هزارتنی فراوری و بسته بندی شرکت تعاونی چهار فصل عرشیا در زمینی به مساحت ۶هزارمتر و با سرمایه گذاری ۷۰میلیارد ریال در مدت یک سال احداث خواهد شد و با بهره برداری از آن برای ۴۰نفر اشتغال ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در آیین کلنگ زنی این واحد در ناحیه صنعتی فراشبند، گفت: اغلب زیرساخت‌ها برای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی در این ناحیه صنعتی فراهم است وامسال به سرمایه‌گذاران این شهرک، مشوق‌های ویژه مناطق کم برخوردار داده می‌شود.

او افزود: درراستای تشویق سزمایه گذاران برای ۱۳متقاضی، درخواست کاهش سهم نقدی به ۱۰ درصد و بازپرداخت مابقی آن در قالب اقساط ۴۸ ماهه به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ارسال شده است که باتصویب در هیات مدیره، در اختیار سرمایه گذاران قرارداده می‌شود.

فتوحی ادامه داد: چنانچه سرمایه گذارانی که به آن‌ها مشوق اختصاص داده می‌شود، بتوانند بر اساس برنامه زمان بندی شده واحد صنعتی خود را به بهره برداری برسانند و ایجاد اشتغال کنند، تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها به عنوان تشویق به آن‌ها بازگردانده خواهد شد و همین امر شرایط مناسبی را برای تشویق و ترغیب صنعتگران به تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی در این مکان فراهم خواهد کرد.

او بابیان این‌که زیرساخت‌های اولیه نظیر آب و برق و گاز برای استقرار واحد‌های تولیدی در این شهرک صنعتی ایجادشده است، ادامه داد: متناسب با استقرار واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار، دیگر زیرساخت‌ها نیز ایجاد خواهد شد و ما از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه گذاران بهره می‌گیریم.

فتوحی تصریح کرد: باهدف تامین برق پایدار واحد‌های صنعتی نیز خط اختصاصی انتقال برق، بااعتبار ۱۶میلیارد ریالی با پیشرفت۹۰درصدی در حال اجرااست که بزودی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما، محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

فتوحی همچنین از سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این شهرک صنعتی برای ساخت مجتمع کارگاهی خبر داد و گفت: قرارداد واگذاری زمین به این سازمان منعقد شده و عملیات اجرایی ساخت مجتمع کارگاهی در این شهرک صنعتی درمراحل پایانی است.

او تصریح کرد: مجتمع کارگاهی در این ناحیه صنعتی پس از تکمیل، با شرایط ویژه به جوانان واگذار تا ظرفیت مناسبی برای تولید و اشتغال فراهم شود.

ناحیه صنعتی فراشبند با مساحت ۱۰۰ هکتار، ظرفیت استقرار ۳۴۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی بیش از هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی را دارد.

او تصریح کرد: تاکنون ۷قرارداد در ناحیه صنعتی منعقد وو ۱۳قرارداد دیگر نیز در مرحله انعقاد قرارداد است که باورود طرح‌های جدید سرمایه گذاری، وضعیت توسعه صنعتی واشتغال در این ناحیه صنعتی شتاب می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.