صیانت از خاک و منابع طبیعی با مشارکت مردم محقق می‌شود

حجت‌الاسلام احمدپناه گفت: صیانت از خاک و منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حجت‌الاسلام سید داود احمدپناه امام‌جمعه شهر شهمیرزاد در آیین کاشت نهال درشهمیرزاد با شعار ملی نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز اظهار داشت: صیانت از خاک و منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم محقق می‌شود.

او افزود: باید از ظرفیت همیاران طبیعت در کاشت نهال استفاده کنیم که این نهاد در نگهداری و حفاظت از مراتع هم نقش خوبی داشته و در این میان لازم است از تشکل‌های مردمی استفاده شود، زیرا اصولا توسعه، حفظ و احیای منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان ندارد.

حجت‌الاسلام  احمدپناه  گفت: منابع طبیعی یک امانت بوده و حفظ و حراست این منابع ارزشمند یک وظیفه همگانی است. وظیفه اصلی ما حفظ و حراست از انفال و جلوگیری از دخل و تصرف به اراضی ملی است؛ و برای حفظ و نگه داری عرصه‌های طبیعی باید فرهنگ منابع طبیعی را به معارف عمومی تبدیل کنیم.

او بیان کرد: هر کجا به منابع طبیعی توجه کردیم از منافع آن بهره‌مند شدیم و هر جا پوشش منابع طبیعی را نابود کردیم از سیل آسیب دیدیم. وقتی بی مهری به طبیعت صورت گیرد آسیب خواهیم دید لذا همه باید کمک کنیم کشور سرسبزی داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.