رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت اله طالقانی اهواز از افتتاح ۵ طرح درمانی در این بیمارستان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیمان نجاتی رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت اله طالقانی اهواز با اشاره به افتتاح ۵ طرح درمانی در این بیمارستان در ایام الله دهه فجر گفت: بخش توانبخشی این بیمارستان با مساحت ۵۶۷ متر مربع دارای ۱۶ اتاق و ۷ تخت، و بخش زنان، زایمان و نوزادان با یک هزار و ۲۹۰ متر مربع مساحت، ۱۷ اتاق و ۱۵ تخت به بهره‌برداری رسید.

او اظهار داشت: درمانگاه دندانپزشکی با ۱۵۰ متر مربع، ۱۲اتاق و ۳ یونیت، درمانگاه چشم با ۱۵۰ متر مربع و بخش و اتاق عمل چشم با یک هزار و ۲۹۰ متر مربع، ۷ اتاق، ۱۴ تخت و۲ اتاق عمل از دیگر طرح‌های این بیمارستان بود که افتتاح شد.

به گفته نجاتی، برای راه اندازی این طرح ها، ۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مهر سال ۹۷ ساختمان جدید بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی در جنوب غرب کشور ایران است که در زمینه درمان، مراقبت ایمن و با کیفیت بالای سوختگی، جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فعالیت می‌کند.

این مرکز در سال ۱۳۴۳ تاسیس شد و در سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در زمینه درمان بیماران سوختگی آغاز کرد و در سال ۱۳۹۷ به ساختمان جدید خود انتقال یافت.

در این مرکز پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در زمینه جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی، قلب و عروق، اطفال، پوست و مو، جراحی عمومی، داخلی، عفونی، چشم، دندانپزشکی، روانپزشکی، بیهوشی با استفاده از آخرین تکنیک ها، مواد و تجهیزات به روز دنیا و نیروی انسانی متخصص، متعهد، مجرب و آموزش دیده در زمینه سوختگی، استفاده از پانسمان نوین در درمان زخم سوختگی و دیابت، اعمال زیبایی و ترمیمی عهده دار پوشش خدمات درمانی در خوزستان، استان‌های همجوار و کشور‌های همسایه است.

این بیمارستان با ۱۱۰ تخت مصوب و ۹۴ تخت فعال در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع زیربنا و بیش از ۵۰۰ کارمند درمانی و غیردرمانی و ۴۵ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در ۶ طبقه فعال است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.