رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت : ملاک ما در بررسی صلاحیت‌ها قانون است از این رو براساس متحویات پرونده و ادای تکلیف، افراد مشکل‌دار را رد صلاحیت کرده‌ایم.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت : رد صلاحیت به معنای رد مطلق صلاحیت یک نفر نیست، ما با توجه به اینکه دومین استان از نظر رد صلاحیت‌ها بودیم مورد هجمه واقع شدیم، ولی ما اگر خلاف قانون عمل می‌کردیم، عملکرد ما زشت بود و باید در محضر قانون پاسخگو بودیم از این رو ملاک ما در بررسی صلاحیت‌ها تکلیف به قانون بوده است.

او گفت : بعضی‌ها می‌گویند رد صلاحیت‌ها باعث کاهش مشارکت می‌شود، اما تایید صلاحیت افراد مشکل دار آیا باعث ناامیدی مردم در مشارکت نمی‌شود.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: افرادی که پشت تریبون‌ها شورای نگهبان را باعث همه مشکلات می‌دانند آیا باعث ناامیدی مردم نشده اند.

حجت الاسلام مفید گفت: شورای نگهبان مصون از خطا نیست و مخالف نقد شورا هم نیستیم و دست کسی که دلسوزانه نقد می‌کند را می‌بوسیم، اما جانب انصاف را رعایت کنند.

او گفت: مجلس شورای اسلامی برای ما بسیار مهم است از این افراد باید در انتخاب خودشان دنبال شخص مومن و متخصص باشند و به کسی رای بدهند که دنبال کار و تلاش باشد.

او افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی با ۲ هدف شکل گرفت اول ساختن بشر و انسان و دوم ساختن نیروی بی بدلیل انسانی که کشور به آن نیاز داشت.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: نظام شاه بالاترین ظلمی که در حق ملت کرد نیروی انسانی کشور را ا صرف مقاصد اربابان و منفعت زودگذر خودش ریخت و نگذاشت استعداد انسانی رشد پیدا کند که به برکت انقلاب این بستر فراهم شد تا کشور استعداد‌های خود را بشناسد و پرورش دهد و در پرتو این کار با ۲ ویژگی ندای انقلابی و عمل جهادی به جایی رسیدیم که در منطقه قدرت برتر هستیم.

او افزود: سیلی‌ای که که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کدخدای عالم زد کشور را در آستانه تبدیل شدن به قدرت بین المللی قرار داده است.

مفید افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات بزرگی در منطقه صورت گرفت و به برکت رزم مدافعان حرم اگر دیروز یک ارتش متشکل از بسیجیان ایرانی داشتیم امروز بسیجیانی از سایر کشور‌های منطقه داریم.

حجت الاسلام مفید گفت: برچیدن نظام سلطه و دفاع از حقوق محرومیت عالم از دیگر اهداف انقلاب بود، شاه مهره‌ای از مهره‌های نظام سلطه بود و بعد از کنار زدن نوکر استکبار و به حول و قوه الهی تا نابودی آمریکا و گرفتن حقوق محرومان و جهانی شدن اسلام به مرکزیت جمهوری اسلامی دست از آرمان‌ها نخواهیم کشید.

او افزود: عده‌ای تصور می‌کنند می‌شود با شیطان کنار آمد و هزینه‌هایی بر مردم و نظام با رفتن مسیر غلط تحمیل کردند آن‌هایی که دم از دموکراسی می‌زنند و خود را مدافع حق مردم می‌دانند، اما مردم در روز راهپیمایی به شما خواهند فهماند همان انقلابیون اوایل انقلاب اسلامی هستند و پشت سر رهبری حرکت می‌کنند و شعار مردم چیزی جز مرگ بر آمریکا نخواهد بود، از این رو دعوت می‌کنیم کسانی که از صف مردم جدا شده اند به اندیشه‌های ناب امام برگردند.

او گفت: ۲ واقعه مهم در پیش داریم که فوق العاده مهم هستند که یکی راهپیمایی فردا که با شور و شعور و حضور حماسی ملت ایران عظمت خود را به دنیا نشان خواهد داد، اما مهم‌تر از راهپیمایی فردا، انتخابات دوم اسفند است.

او افزود: مجلس مهم‌ترین قوه در بین قوا است هم وظیفه قانونگذاری که مسیر حرکت نهاد‌ها را ترسیم کرده و هم وظیفه نظارت بر قوه مجریه را برعهده دارد و اگر مجلس دهم به وظایف خود عمل می‌کرد وضعیت مردم امروز اینجور نبود و با این مشکلات مواجه نبودیم.

او گفت: اگر روزی سیاست تنش زدایی و برجام مطرح شد و مجلس توجه نکرد و بیست دقیقه‌ای بدون کار کارشناسی برجام را تصویب کردند امروز فرجام برجام این نبود و واژه دلواپس را راه نمی‌انداختند که ضررش برای ملت ایران است، زیرا اعتماد بیجا به شیطان بی عقلی است نه دلواپسی برای نظام و آینده مردم.

امام جمعه قصرشیرین با تبریک پیروزی انقلاب و دعوت مردم به حضور حماسه ساز در راهپیمایی فردا گفت: تک تک قدم‌های شما جهاد فی سبیل الله است و امروز مرکزیت اسلام ناب محمدی در ایران است.

حجت الاسلام علی ملکی افزود: فقط جمهوری اسلامی حکومت حقیقی اسلام را اجرا می‌کند این روز را تاریخ ساز کنید که حمایت از دین خدا و رسول الله است.

او افزود: شورای نگهبان در این ایام تلاش بسیار زیادی داشتند و شبانه روز زحمت می‌کشند، چهار سال شبانه روز رصد می‌کنند تا پاسی از شب بیدارند، امین مردم هستند از این رو رای شورا رای نظام و ولایت فقیه است.

او افزود: به گفته امام کسی که رای شورا را نپذیرد مفسد فی الارض است باید همه رای شورا را بپذیرند، شورای نگهبان سپاه و بسیج خطوط قرمز نظام و مردم است کسی که در مقابل آن‌ها بایستد در مقابل قرآن و اسلام ایستاده است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.