مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل گفت: دوره آموزش استانداردسازی بوم‌گردی در روستا‌های هدف گردشگری خماط و ابولقیفه در همسایگی این سایت میراث جهانی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل گفت: با هدف ظرفیت‌سازی در روستا‌های مجاور میراث جهانی چغازنبیل، اولین دوره آموزشی "بررسی استاندار‌های بوم‌گردی در روستا‌های هدف گردشگری" در این محوطه میراث جهانی برگزار شد.

او بیان داشت: این پایگاه با هدف تحقق اهداف آموزشی خود، به برگزاری دوره آموزش استانداردسازی بوم‌گردی در روستا‌های هدف گردشگری خماط و ابولقیفه در همسایگی این سایت میراث جهانی با حضور ساکنان فعال در گردشگری این دو روستا اقدام کرد.

رشنویی درخصوص این آموزش که به مناسبت بزرگداشت دهه فجر نیز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش از ارکان اصلی توسعه پایدار گردشگری است و موفقیت آینده مدیریت گردشگری پایدار به اجرای اصولی مواردی همچون تربیت افراد، ارائه آموزش و آگاهی‌سازی و هشدار‌های عمومی به مشاغل مرتبط با گردشگری بستگی دارد و از آنجا که گردشگری یک فعالیت خدماتی است و افراد در مشاغل و سطوح متفاوت آن را ارائه می‌کنند توجه به آموزش و ارتقاء سطح فرهنگی آنان یکی ازرموز اصلی تضمین حیات فرهنگی سایت‌های میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه، به شمار می‌رود.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل اذعان داشت: از این‌رو مجموعه نشست و آموزش‌هایی با هدف توانمندسازی جوامع محلی با برنامه مدون در این پایگاه تدوین شده و پس از این با همکاری ساکنان بومی مجاور سایت بصورت منظم برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: باید باور کنیم که میراث فرهنگی متعلق به یک شخص و یک گروه نیست و همه مردم می‌توانند در حفظ یا نابودیآن نقش داشته باشند، بنابراین سهیم کردن جوامع محلی در این نوع نگهداری ما را به سمت توسعه پایدار مبتنی بر حفاظت از آثار تاریخی سوق می‌دهد.

عاطفه رشنویی تصریح کرد: از آنجا که موضوع توسعه محور گردشگری میراث جهانی خوزستان موضوع مهمی است، دستگاه‌های اجرایی نیز در راه این توسعه نقش بسیار مهمی دارند که در کنار این آموزش‌ها در آینده اقتصادی این سایت‌ها و ساکنان روستا‌های مجاور آن بسیار تاثیرگذار است.

او گفت: با هم‌افزایی بیش از پیش، مجموعه‌های میراث جهانی در استان به استاندارد‌های جهانی درخور نزدیک شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.