امروز و فردا وزش باد شدید ، رگبار و رعدو برق بویژه در نیمه جنوبی و شرقی استان پیش بینی می شود.

وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نخعی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، با ادامه فعالیت توده‌های ناپایدار در جو استان، امروز و فردا وزش باد شدید همراه با گردو خاک و کاهش دید افقی، افزایش ابر و رگبار و و رعد و برق پراکنده در نیمه شرقی استان قابل پیش بینی است.

او با بیان اینکه فردا عصر و شب برای برخی نواحی نیمه جنوبی و شرقی استان بارش باران تشدید شده و وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر را در پی خواهد داشت، افزود: دمای هوا هم از امروز تا صبح پنج شنبه به طور میانگین حدود ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد بطوریکه در روز ۴ شنبه کاهش دمای هوا محسوس بوده و یخبندان شبانه رخ خواهد داد.

نخعی بیان کرد: در ارتفاعات نیز تشکیل مه، بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ در این مدت دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان برای فردا صبح یوم الله ۲۲ بهمن هم گاهی وزش باد شدید و گرد وخاک در منطقه پیش بینی کرد و عنوان کرد: فردا در نیمه شرقی استان رگبار و رعد وبرق، برای نواحی مرکزی بارش پراکنده و برای مناطق جنوبی در ساعت عصر و شب تشدید بارش‌ها و وقوع رواناب پیش بینی می‌شود.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و طبس با حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

تغییرات دمایی مرکز استان دراین مدت بین ۷ و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شد که پیش بینی شده حداکثر دمای امروز بیرجند با ۴ درجه کاهش به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.