سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در زاهدان موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی به ۳۰۰۰ متر شد.

محسن بستانی سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  اظهار داشت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل موجب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش دید افقی در هوای این شهر شد.

او افزود: وزش باد علاوه بر زاهدان، در شهر‌های نصرت آباد، خاش و مهرستان نیز درجریان است، اما میزان خیزش گردوخاک و پراکنش آن در این شهر‌ها متفاوت است.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مهرستان و خاش علی رغم وزش باد قابل ملاحظه از کاهش دید افقی و خیزش گردوخاک خبری نیست، اما در نصرت آباد به دلیل وجود چشمه‌های تولید گردوغبار میزان دید افقی به ۵۰۰متر کاهش یافته است.

بستانی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان وزش باد شدید تا روز چهارشنبه در استان ادامه دارد. البته روز‌های سه شنبه و چهارشنبه سرعت وزش باد در زاهدان و شهرستان‌های شمال استان بیشتر از امروز خواهد بود.
وی با اشاره به احتمال اختلال در تردد‌های جاده‌ای به ویژه در محور‌های زاهدان-نصرت آباد- بم و بم-ایرانشهر و زاهدان-زابل از رانندگان خواست تا در زمان وزش باد و گردوخاک احتیاط کنند.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان وبلوچستان ادامه داد: سرعت وزش باد در نوار ساحلی استان قدری کمتر است و پیش بینی می‌شود بیشنه سرعت باد به ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

بستانی اضافه کرد: کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تاسیسات، احتمال سقوط بنر‌های تبلیغاتی و شکستن درختان، خطر سقوط اجسام از ارتفاع مخصوصا در ساختمان‌های نیمه کاره و اختلال در تردد‌های جاده ای، ریلی و هوایی از اثرات مخرب وزش باد شدید و توفان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار