با ورود گاز به مناطق روستایی به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک شایانی شده و باعث رونق تولید محصولات کشاورزی و دامی می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز کردستان در آیین بهره برداری از ۱۴ پروژه صنعتی و روستایی شهرستان قروه ضمن گرامی داشت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وایام الله مبارک دهه فجرگفت: با گازرسانی به روستا‌های استان ضمن تامین انرژی برای ساکنان و کمک به صنایع در مهار آلاینده‌های زیست محیطی باعث کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی در شهر‌ها می‌گردد.

او افزود: با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت مندی برای ساکنان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک شایانی نموده و باعث رونق تولید محصولات کشاورزی و دامی می‌گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه گازرسانی به ۷ روستا و ۶ واحد شهرستان قروه اظهارداشت:برای گازرسانی به این پروژه‌ها بیش از ۶۰ کیلومتر لوله گذاری پلی اتلین در سایز‌های مختلف انجام شده و تعداد ۲۳۴ انشعاب برای نصب پیش بینی شده که ۲۵۲ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

او یادآورشد: اجرای این پروژه در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی ۴۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

فعله گری تصریح کرد: ۷ روستایی که از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند گردیدند شامل روستا‌های: داشبلاغ، احمد آباد باش، فیروزآباد شوراب هزاره، چراغ آباد شکرآباد، نیازبلاغ وگزل قایه می‌باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش اضافه کرد: با گاز رسانی به روستای داشبلاغ که در شرقی‌ترین نقطه استان قرار دارد گازرسانی روستایی شهرستان قروه به خط پایان و ایستگاه آخررسید واین شهرستان بعنوان اولین شهرستان سبز استان کردستان لقب گرفت.

در ادامه این مراسم ملکی در مورد شواری اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان کردستان بیان داشت: اجرای پروژه‌های گازرسانی در نقاطی از کشور عزیزمان که هموار می‌باشد ساده‌تر از استانی مثل استان کردستان است که داری کوه‌های سر به فلک کشیده مسیر ناهموار و سنگی، دره‌ها و رودخانه‌های خروشان است و این موانع طبیعی باعث می‌گردد اجرای پروژه‌های گازرسانی که از استاندارد‌های خاص و ویژه پیروی می‌نماید هزینه بر باشد.

این مقام مسئول افزود: با ورود گاز طبیعی به این ۷ روستا، که در نتیجه تلاش مدیرعامل و کارکنان تلاشگرشرکت گاز استان کردستان به بارنشسته است و رسیدن گازطبیعی به این مناطقنقطه عطفی در تاریخ دولت تدبیر و امید محسوب می‌گردد و جا دارد از زحمات مجموعه مدیریت، کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گازاستان کردستان تقدیر و تشکر گردد.

معاون امورعمرانی استانداری استان کردستان در پایان ضمن تبریک لقب گرفتن شهرستان قروه بعنوان اولین شهرستان سبز استان کردستان گفت: با ورود گاز به هر نقطه از استان علاوه بر تامین پایدار انرژی موجب کاهش مهاجرت روستائیان به حاشیه شهر‌ها شده و حتی مهاجرت معکوس را بدنبال خواهد داشت واین عوامل تسریع بخش رونق تولید و افزایش محصولات کشاورزی و دامی خواهد بود.

درپایان این مراسم رئیس شورای اسلامی روستای داشبلاغ با ایراد سخنرانی مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان کردستان در گاز رسانی به این منطقه کوهستانی ابرازداشتند.

لازم به ذکر است هم اکنون ۱۲۰ روستای شهرستان قروه از گاز طبیعی برخوردار بوده و تعداد مشترکین شهر و روستایی ۵۰ هزار مورد می‌باشد و ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در بخش خانوار‌های روستایی بیش از ۹/۹۹ درصد می‌باشد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: گازرسانی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.