استاندار اصفهان گفت:با استفاده صنعتی از فاضلاب شهری ۷۵۰ متر مکعب از هزار متر مکعب آب مصرفی پالایشگاه اصفهان از طریق پساب تامین خواهد شد که اقدامی مناسب در راستای بهینه‌سازی مصرف آب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استانداراصفهان امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های پالایشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران با تاکید بر مصرف بهینه آب که باید به عنوان یک اصل جدی در همه بخش‌ها لحاظ شود، افزود: اگرچه وجود صنایع در استان اجتناب‌ناپذیر است، اما باید صرفه‌جویی در مصرف آب را در دستور کار قرار داد تا هم مسائل مربوط به مایه حیات حل و فصل شود و هم چرخ صنعت بچرخد.

او با اشاره به آغاز استفاده پالایشگاه اصفهان از پساب برای خنک‌سازی این مجموعه صنعتی اضافه کرد: به کمک این طرح، ۷۵۰ متر مکعب از هزار متر مکعب آب مصرفی این واحد صنعتی از طریق پساب تامین خواهد شد که اقدامی مناسب در راستای بهینه‌سازی مصرف آب است.

استاندار اصفهان با اشاره به شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن که مصرف پساب را آغاز کردند، تصریح کرد: امیدواریم که شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب آبفا مشکلاتی که پالایشگاه برای استفاده از پساب دارد، حل کند.

رضایی افزود: برخی تجهیزات مربوط به تصفیه آب (مِمبران) وارداتی است و از شرکت‌های دانش بنیان می‌خواهیم در این زمینه کار کنند تا از واردات ان بی نیاز شویم.

او با اشاره به دومین طرح افتتاح شده در پالایشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: پیش‌تر تانکر‌ها برای تخلیه و بارگیری مواد مختلف به داخل پالایشگاه رفت و آمد می‌کردند که به دلایل مختلف به صرفه و صلاح نبود، اما اکنون با طرح اجرا شده و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال، بارگیری در مکان مشخصی در جوار شرکت انجام خواهد شد.

استانداراصفهان به پالایشگاه اصفهان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌های تولیدی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: ۲۰ درصد کل فرآورده‌های نفتی کشور در شرکت پالایش اصفهان تولید می‌شود.

رضایی با بیان اینکه بنزین تولیدی این مجموعه بنزین یورو ۵ است، افزود: پالایشگاه اصفهان با تولید روزانه ۱۴ میلیون لیتر بنزین نیاز استان اصفهان و ۱۶ استان کشور را رفع می‌کند.

بهره‌برداری از نخستین طرح ملی زیست محیطی خط انتقال و ایستگاه پمپاژ تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری و سکو‌های بارگیری فرآورده‌های سبک شرکت پالایش نفت اصفهان روز دوشنبه همزمان با دهمین روز دهه فجر آغاز شد.

در دهه فجر امسال در استان اصفهان یکهزار و ۸۲۶ طرح عمرانی با صرف ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.