مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۱۸ هزار و ۵۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهاباد علیه بیماری آفت سن سم پاشی شد.

ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: از ابتدای امسال، مبارزه با آفات و بیماری‌های محصولات مختلف کشاورزی در سطح ۱۸ هزارو ۵۱۱ هکتار از مزارع این شهرستان انجام شده که با اصول رعایت مبارزه با این آفت تولید محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد.

او افزود: همچنین از سوی دیگر مبارزه با علف‌های هرز غلات به میزان ۲۸ هزار و ۴۱۲ هکتار از مزارع مهاباد انجام شده است.

ایمانیان با بیان اینکه برای مبارزه با آفت سن از سم 'دلتامترین' به میزان ۳۰۰ سی سی در هر هکتار استفاده می‌شود، افزود: آموزش‌های لازم در این زمینه به کشاورزان داده شده و سم مورد نیاز مزارع در کلینیک‌های گیاه پزشکی شهرستان موجود است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد تصریح کرد: یکی از راه‌های اصلی مبارزه با علف‌های هرز که رقیبی برای گیاهان زراعی هستند، استفاده از علف‌کش‌ها است و کشاورزان برخی کشور‌های مطرح دنیا سالانه میلیارد‌ها دلار هزینه خرید سموم علف‌کش می‌کنند.

شهرستان مهاباد با بیش از ۸۰ هزار هکتار زمین مسعتد زراعی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی در جنوب آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.