معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فردین مهرابیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: مردم به شایعات توجه نکنند مشاهده بیماری کرونا در گیلان صحت ندارد و تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در گیلان مشاهده و گزارش نشده است.

او افزود: مردم به شایعات درباره ورود بیماری کرونا و بستری شدن فرد دچار ابتلا به این بیماری در بیمارستانی در رشت توجه نکنند و برای پیشگیری از این بیماری به توصیه‌های بهداشتی توجه و عمل کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: شست و شوی مرتب دست ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، دوری از افراد دارای علائمی شبیه آنفلوآنزا و خودداری از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی از جمله رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری است.

فردین مهرابیان افزود: کنترل و نظارت مراقبت‌های بهداشتی برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا در همه شهرستان‌های استان گیلان با حساسیت در حال انجام و در مرز آستار و بندرانزلی تشدید شده است.

او با اشاره به فعالیت واحد مراقبت‌های بهداشتی به صورت شبانه روزی در پایانه مرزی آستارا برای مقابله با ورود بیمار مبتلا به ویروس کرونا، گفت: تاکنون کنترل و مراقبت‌های بهداشتی حدود ۳۲ هزار نفر از اتباع خارجی شامل شرح حال بیمار و تب سنجی هنگام ورود به این پایانه از سوی نیرو‌های شبکه بهداشت انجام شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.