طرح سه شنبه‌های مهدوی در مسجد حصزت قائم(عج) با هدف زنده نگه داشتن نام امام زمان {عج} و ترویج فرهنگ مهدویت با ارائه خدمات و تخفیف ها با مشارکت مردم برگزار می شود.

ترویج فرهنگ مهدوی در سه شنبه های مهدویتمجتبی یعقوبی نماینده طرح سه شنبه‌ های مهدوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این طرح از مسجد جمکران برگرفته و به اسم "سه شنبه‌های مهدوی" با هدف زنده نگه داشتن هر چه بیشتر یاد و نام امام زمان {عج} و ترویج فرهنگ مهدویت است.

او ادامه داد: افرادی به نیت سلامتی و فرج امام زمان {عج} به صورت رایگان یا با تخفیف در حال فعالیت و اراِئه خدمات به مسجدی‌ها هستند.
 
او افزود: کسانی ک در این طرح شرکت می کنند از خدماتی مانند ویزیت  پزشک  آقا و خانم بصورت رایگان، انواع مختلف مشاوره ها، انواع تخفیف در حوزه آموزشی یا فروشگاه‌های خانگی بهره مند می شوند.

یعقوبی همچنین طرح یکسان سازی ازدواج با همکاری خواهران بسیج و آستان قدس رضوی (تهیه جهیزیه و سیسمونی) و همکاری با مجتمع بعثت را از دیگر مزایای همکاری با این طرح دانست.

نماینده طرح سه شنبه‌های مهدوی گفت: بخشی از برنامه های سه شنبه های مهدوی مستمر دعای ندبه و تفسیر قرآن با حضور حجت الاسلام وزیری زاده استاد دانشگاه که یکشنبه‌ها انجام می شود یا مداحی‌های محرم و دهه فاطمیه همراه با غذای گرم از جمله فعالیت‌های شاخص در طول سال  در این مسجد است.

یعقوبی افزود: این طرح در طول مدت برگزاری به خوبی گسترش یافته و باعث همکاری مردم و بقیه مساجد حاشیه شهر مشهد شده بطوریکه با الگو گرفتن از مسجد حضرت قائم(عج) در سایر مساجد به نیت امام زمان(عج) به افراد شرکت کننده تخفیفات ارائه می شود.

او با بیان اینکه استقبال جوانان و نوجوانان از این طرح باعث ایجاد اردو‌های آموزشی و تفریحی شده، تصریح کرد: به همین منظور  برای جوانان در طرح جداگانه ای به نام هیئت، از یک روحانی برای آموزش احکام دین و سوالات شرعی آنها استفاده می شود.

 مسجد حضرت قائم(عج)در سال ۷۸-۷۷ درانتهای خیابان فرامزعباسی در خیابان بهاران ۹ تاسیس شده و تاکنون برنامه های متنوع و مفیدی را برای شرکت کنندگان خود داشته است.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.