معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان می‌گوید: شرکت‌های اتوبوسرانی گلستان ملزم به استفاده از کاربری سامانه سپهتن شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ایوب میرشاهی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بر سفر‌های بین شهری رانندگان و ناوگان اتوبوسی استان، گفت: مهمترین کار در این طرح، الزام مدیران شرکت‌ها به استفاده از کاربری سامانه سپهتن جهت کنترل عملکرد رانندگان و ناوگان بوده است.

او افزود: در حال حاضر تمام ۲۱۹ دستگاه اتوبوس فعال در استان مجهز به سامانه سپهتن هستند و این اقدام برای افزایش ایمنی ناوگان و پیشگیری از حوادث جاده‌ای آن‌ها انجام شد.

او گفت: سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) دستگاهی است که در داخل هر اتوبوس نصب شده و مجهز به دوربین و دریافت کننده امواج ماهواره‌ای ردیابی بوده و ضمن برقراری ارتباط پایدار با خودرو، از این طریق موقعیت خودرو و رفتار راننده با بیشترین دقت و سرعت محاسبه و گزارش می‌شود.

میرشاهی ادامه داد: اقدامات مهم دیگری که با اجرای این طرح از نیمه دوم بهمن ماه تاکنون صورت گرفته می‌توان از برگزاری جلسه با صنوف، مدیران شرکت‌ها و مالکین اتوبوس، انعکاس‌های خبری، هماهنگی و برنامه ریزی با پلیس راه، استقرار، بازدید و کشیک مستمر همکاران در پایانه‌های مسافربری گرگان و گنبد و مرکز مدیریت راه‌ها و مانیتورینگ ناوگان از طریق سامانه سپهتن، الزام رانندگان به نصب کارت مشخصات و تلفن پاسخگو در داخل اتوبوس‌ها براساس ابلاغیه‌های اخیر نام برد.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.