رحمانی گفت: امشب در برنامه تلویزیونی علت افزایش قیمت خودرو در هفته‌های گذشته را اعلام می‌کنم.

تولید و افزایش صنایع معدنی در کشوربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صمت در امضا تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه‌های بندرعباس و امام خمینی (ره) شازند برگزار شد، گفت: امروز افتخار می کنم که شاهد به ثمر نشستن منویات رهبری در زمینه تحقق شعار سال هستیم که یک جلوه ویژه در رونق تولید است.
 
او ادامه داد: ما امسال در حوزه صعنت بر اساس برنامه‌های اول سال که تدوین شد و به تایید رئیس‌جمهور هم رسیده بر پایه رونق تولید انجام دادیم که بسیار گسترده است، ولی به مناسبت شعار سال ۷ محور را اعلام کردیم که یکی از این محور‌ها توسعه ساخت داخل بوده که ما از آن به عنوان نهضت ساخت داخل یاد می‌کنیم.

رحمانی افزود: ما باید رونق تولید را محقق کنیم به طوری که  امسال تولید موجود را حفظ کنیم و اولویت ما است به طوری که امسال خوشبختانه تولید ما در بخش صنایع معدنی افزایش داشته ایم.

رحمانی وزیر صمت در امضا تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه‌های بندرعباس و امام خمینی شازند در جمع خبرنگاران در پا سخ به سوال خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی در خصوص افزایش قیمت خودرو بخصوص پراید گفت: امشب در مصاحبه تلویزیونی به افزایش ناگهانی قیمت خودرو پاسخ می دهم.

رحمانی ادامه داد: لازم بود تا در گام نخست تولید موجود را حفظ کنیم و بر این اساس به جز دو حوزه تولید آلومینیوم و خودرو که کاهشی بوده، در سایر صنایع با افزایش تولید روبرو شدیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال در سایر گروه‌ها مانند دارو با ۳۱ درصد، پوشاک ۲۰ درصد، مواد غذایی ۱۵ درصد افزایش تولید ثبت شده است، گفت: لایه بعدی در رونق تولید، احیای ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی است؛ همچنین در حوزه طرح‌های نیمه تمام فعالیت کرده‌ایم و از سوی دیگر به رونق تولید و ساخت داخل توجه ویژه داشتیم و هدف این است تا ۱۰ میلیارد دلار از واردات مختلف، به ساخت داخل تبدیل شود.

وی افزود: ۲.۴ میلیارد دلار از اقلام معدنی که تا پیش از این وارد کشور می‌شد، باید داخلی سازی شود؛ همچنین کشورمان در برخی اقلام وابستگی به واردات داشت و این وابستگی خطرناک بود و تلاش می‌شود تا این واردات کاهش پیدا کند.

وزیر صمت بیان کرد: آمار‌های امسال نشان می‌دهد که در تولید لاستیک سنگین، از ۳۰ درصد توان داخلی به ۵۵ درصد رسیده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
قیمت ماشین به طرز فجیعی سقوط میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
قیمت ها گران تر خواهد شد چون قرار است در این مورد توضیح بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
پراید ۶۰ میلیون؟ چرا واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
پول داری بخر گران تر خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
متقاضیان واقعی چرا نباید بتونند ثبت نام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
امیدوارم این مشکل هر چه زودتر حل شه
-
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
1-بی کفایتی
2-خوددولت برای کسری بودجه هاش
3-؟؟؟؟
4-؟؟؟؟؟
آخرین اخبار