رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح اولین مرکز درمان سکته حاد مغزی غرب کشور در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : این مرکز دارای ۱۲ تخت بوده و یک دستگاه ام آر آی سه تسلا، یک دستگاه آنژیو بای پلین و اتاق عمل هیبریدی در آن فعال است.

او گفت : برای راه اندازی این مرکز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزیه شده که با توجه به اینکه برخی تجهیزات پشتیبانی آن آماده نبود، ترجیح دادیم افتتاح آن به زمان دیگری موکول شود و به احتمال زیاد بهره برداری از این پروژه اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.

مرادی به برخی پروژه‌های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی استان در دهه فجر اشاره کرد و افزود: از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان شهدای سرپل ذهاب بود که برای راه اندازی این مرکز با ۹ دستگاه و ۹ تخت فعال حدود ۸۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او گفت: این اعتبار تنها صرف هزینه ساخت مرکز شده و دستگاه‌های دیالیز از قبل توسط خیرین خریداری شده بود که در بیمارستان بانگر از آن‌ها استفاده می‌شد و حالا به مرکز جدید دیالیز بیمارستان منتقل شده است.

مرادی ساخت پایگاه سلامت شهری در سرپل ذهاب و نیز ساخت مرکز بهداشت دیگر توسط خیرین سلامت را از دیگر پروژه‌های افتتاحی دانشگاه در دهه فجر امسال عنوان کرد وافزود: طی این مدت همچنین بخشی از هتلینگ بیمارستان طالقانی با صرف اعتبار شش میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

او از راه اندازی مرکز مراقبت‌های ویژه سکته حاد مغزی غرب کشور در بیمارستان فارابی به عنوان یکی دیگر از پروژه‌ها افتتاحی دانشگاه نام برد و افزود: برای راه اندازی این پروژه به همراه راه اندازی مرکز مانیتورینگ صرع غرب کشور در این بیمارستان حدود سه میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح مرکز جامع سلامت کندوله هم خبر داد وافزود: برای افتتاح این مرکز هم حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

مرادی گفت: پروژه توسعه اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی هم با ۱۶ تخت آماده افتتاح بود که به علت برخی نواقص جزیی افتتاح آن به زمان دیگری موکول شد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.