رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: این روز‌ها تقاضای سیلندر گاز در شهرستان افزایش یافته و با کمبود آن روبه‌رو هستیم.

تقاضای خرید کپسول گاز در گناوه افزایش، سهمیه ثابت ثابتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد حسین داریونی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه بیان کرد: یکی از علل‌های مهم کمبود گاز مایع در شهرستان بالا رفتن قیمت بنزین و افزایش تقاضای خودروهای گازسوز است که استفاده کنندگان گاز مایع خانگی را با مشکل روبه‌رو کرده است.

او افزود: سهمیه شهرستان گناوه حدود ۵۶۷تن  گاز مایع معادل ۵۰ هزار سیلندر است که پیش از این، هیچ مشکلی برای توزیع وجود نداشت، ولی با بالا قیمت بنزین و استفاده از گاز مایع در بین خودروهای گاز سوز افزایش یافته، و این موضوع برای مصرف کنندگان خانگی مشکل ایجاد کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه ادامه داد:همین سهمیه موجود نیز به طور کامل جدب نمی‌شود که امیدواریم با پیگیری مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان که مسئولیت جذب و تامین گاز را به عهده دارند سهمیه شهرستان به طور کامل و در موعد مقرر جذب شود. افزون بر این، تاکنون این شرکت سهمیه گناوه را افزایش نداده است.

داریونی عنوان کرد: با تشدید بازرسی‌ها و برخورد با نمایندگی‌های فروش گاز مایع در خصوص فروش سیلندر به رانندگان خودرو‌ها، باز هم این کار تاثیر چندانی بر حل مشکل کمبود سیلندر گاز نداشته و همچنان بخشی از مردم گلایه‌مند هستند.

او افزود: باتوجه به بازار‌های گناوه و آب هوای خوب این روز‌ها، مسافران زیادی به این شهرستان روانه می شوند که بیشتر خودروهایشان از گاز مایع استفاده می‌کنند که این موضوع هم باعث شده تقاضای گاز افزایش یابد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: در یک هفته گذشته بیش از ۶۵۰۰ سیلندر در شهرستان توزیع شده و هر هفته این سهمیه وارد شهرستان می شود، ولی به طور قطع پاسخگوی تقاضای شهروندان نخواهد بود. از سوی دیگر، تشخیص دادن خریدار سیلندر برای استفاده خانگی یا مصارف دیگر بسیار سخت است و  از عهده بازرسان خارج است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گاز مایع ، سهمیه سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.