دانشگاه علوم پزشکی تبریز ریتالین مورد نیاز بیماران را تامین نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نایاب شدن داروی ریتالین بیماران نیازمند این دارو را در آذربایجان شرقی با مشکل روبر کرده است حدود دو هفته است که داروخانه‌های استان به ویژه تبریز اعلام می‌کنند که ریتالین هنوز نیامده و باید از کرمانشاه بیاید.

یکی از داروخانه‌های تبریز که فهرست ۶۰۰ بیمار مصرف کننده ریتالین در آن ثبت شده و در ازای دریافت پوکه‌های قرص ریتالین داروی سهمیه‌ای به بیماران تحویل می‌دهد در پاسخ به درخواست یکی از والدینی که فرزندش ریتالین مصرف می‌کند اعلام کرد:شرمنده بیماران هستیم منتظر باشید تا ریتالین برسد.

ریتالین نوعی قرص هست که روانپزشکان برای کودکان بیش فعال و کسانی که مشکل تمرکز دارند تجویز می‌شود و با تایید مراکز بهداشت و درمان و معرفی بیماران به یکی از داروخانه‌های مجاز توزیع ریتالین وبا نام نویسی، به صورت ۱۵ روزه یا ماهانه ریتالین را به صورت سهمیه توزیع می‌شود و در صورت عدم مصرف به موقع و یا فاصله افتادن در مصرف آن و یا بی اعتنایی به دستور پزشک، مشکلات روحی و جسمی بیمار مضاعف می‌شود.

بر اساس اعلام بیماران نیازمند ریتالین و والدین کودکان مشکل کمیابی و گاهی اوقات نایابی آن مشکل همیشگی هست و مسئولان تامین دارو در آذربایجان شرقی نباید به این کمبود بی تفاوت باشند.

هم اکنون چند هزار نفر در آذربایجان شرقی نیازمند داروی ریتالین هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا مجدد پیگیری نمایید ما برای تامین ریتالین در تبریز در مشکل هستیم. بچم کلا سیستم اعصابش به هم ریخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
برادر زاده من برای نشستن در کلاس درس باید ریتالین مصرف کند والان با مشکلات زیادی مواجه هستند،طوری که زن داداشم خودش عصبی شده واحتیاج به درمان دارد،عاجزانه خواهشمندیم فکری به حال بچه هایی که مشکل دارند،بکنید